loading...
پایگاه خبری و تحلیلی بم پرس
آدمین بازدید : 580 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (1)
بم در انتظار احياي ارگ
 
 
بازسازي ارگ بم زماني به شكل يك دستاورد باشكوه خودش را نشان مي‌دهد كه آسيب‌هاي باقي مانده ناشي از زلزله نيز با جديت بيشتري از بم محو شوند. گردشگراني كه براي بازديد از ميراث باستاني يك سرزمين به آن كشور سفر مي‌كنند، در انتظار شهري هستند آرام كه بنيان‌هاي رفاهي كافي را داشته باشد
 
بم در انتظار احياي ارگ
 
 
 

اقتصاد ایران آنلاین-زهرا نوروزي: گاهي نزديك شدن قطعات زندگي با يكديگر با دوري و نزديكي قطعات زمين همسان مي‌شوند. آغاز شروع تازه كه لحظه لبخند زدن به روز و رسيدن به نقطه آغاز است، ۱۰ سال پيش براي مردم بم به نقطه پايان زندگي وصل شد و سياهي يكباره مرگ برخانه ۵۰ هزار خانوار بمي سايه افكند. سايه‌اي كه مي‌توانست سبك‌تر باشد اگر اندكي به احتمال بروز حوادث طبيعي مي‌انديشيديم. زلزله هر چيزي را با خود مي‌برد، فرقي نمي‌كند كه آن بنا خانه امروز كسي باشد يا يادگار ديرينه نياكانش كه مايه افتخار و شكوه گذشته‌اش است. 

اين قاعده ناخوشايند در زلزله بم هم استثنا نداشت و از كلبه‌هاي روستائيان تا ارگ تاريخي را همزمان و يك‌جا و بي‌صدا برد. قلعه‌اي كه بزرگ‌ترين سازه خشتي در جهان بود كمتر از چند دقيقه با خاك يكسان شد. ويراني كه قرار نبود زياد طول بكشد حالا بعد از گذشت ۱۰‌سال از آن صبحگاه تلخ همچنان خودنمايي مي‌كند. ارگ بم هنوز به‌طور كامل سرپا نشده است و وجودش دراذهان مردم به خاطره‌‌اي خوش مي‌ماند كه نيازمند ترميم و سازندگي است.

آدمین بازدید : 349 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)
در سالروز شهادت امام علی (ع)
فریاد وامظلوما و واعلیا در بم طنین‌انداز شد

در سالروز شهادت مظلومانه مولای متقین حضرت علی (ع) مردم مؤمن و متدین شهرستان دارالصابرین بم فریاد وامظلوما و واعلیا سر دادند.

خبرگزاری فارس: فریاد وامظلوما و واعلیا در بم طنین‌انداز شد
 

 

به گزارش بم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از بم، مردم بم در گرمای 50 درجه با حضور در خیابان‌های این شهر و به راه‌انداختن دسته عزاداری در شهادت اولین امام خود بر سر و سینه زدند.

عزاداران شهادت حضرت علی (ع) پس از تجمع در میدان امام خمینی (ره) به نوحه‌خوانی و سینه‌زنی پرداخته و سپس به سمت مسجد جامع صاحب‌الزمان (عج) حرکت کردند.

مردم مؤمن و متدین بم پس از طی مسیر همنوا با معتکفان حاضر در مسجد جامع در شهادت امام مظلوم خویش بر سر و سینه زدند و یک بار دیگر ارادت خود به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را به رخ جهانیان کشیدند.

شخصیت امام علی (ع) در جهان اسلام بی‌نظیر است

در این مراسم با شکوه که با حضور صدها نفر از مردم بم برگزار شد حجت‌الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم با تسلیت شهادت امام علی (ع) به بیان فضائل ایشان پرداخت و گفت: بعد از پیامبر اکرم (ص) شخصیت امام علی (ع) در جهان اسلام بی‌نظیر است.

وی افزود: نه تنها علمای شیعه، بلکه علمای اهل سنت نیز در برخی موارد به بیان شخصیت و جایگاه امام علی (ع) تاکید کردند که این جای بسی خوشحالی و افتخار است.

دانشی عنوان کرد: حضرت علی (ع) بنده مخلص خدا بودند و خداوند نیز توجه خاصی به ایشان داشته و فرمودند، اگر همه علما به دور علی (ع) جمع می‌شدند دیگر آتش جهنم را خلق نمی‌کردم.

وی با تشریح ویژگی‌های شیعه واقعی گفت: هر کس که شیعه امام علی (ع) باشد و از ایشان پیروی کند و در مسیرشان گام بردارد یقینا پاداشی غیر از بهشت ندارد.

وی بیان داشت: على‌بن‌ابیطالب (ع) متعلق به تمام زمان‌ها است، زیرا ایشان شخصیت و کلامى دارد که هر چه زمان بگذرد، نمى‌تواند آن را کهنه سازد.

دانشی با اعلام انزجار از دشمنان شیعیان گفت: کشته و زخمی شدن شیعیان در سراسر جهان فقط به خاطر دشمنی و کینه کفار با امام علی (ع) است و می‌طلبد شیعیان جهان با یکدیگر متحد شده و نگذارند اهانتی به شیعیان شود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم اعتکاف از اعمال بسیار پسندیده ماه مبارک رمضان است، ابراز داشت: در مراسم اعتکاف سال جاری بیش از 400 نفر از مردم شهرستان حضور دارند که اکثر آنها جوانان هستند.

آدمین بازدید : 584 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)
بَنِه درختی با خواص در‌مانی فراوان

بَنِه درختی با خاصیت درمانی فراوان و میوه‌های داراى ویتامین‌هاى A، B، D است که در شهرستان ریگان ثمردهی خوبی دارد.

خبرگزاری فارس: بَنِه درختی با خواص در‌مانی فراوان
 

 

به گزارش بم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از ریگان،‌ بَنِه درختی با برگ‌های سبز روشن به صورت منفرد یا مرکب در دسته‌های سه‌ و پنج ‌تایی است که مقاومت خاصی در برابر گرما و سرما دارد.

شهرستان ریگان به دلیل اقلیم مناسب آب و هوایی‌ محل مساعدی برای رویش این درخت است که بیشتر هم در مناطق کوهستانی شهرستان وجود دارد.

اهالی شهرستان ریگان میوه درخت بنه را کوبیده و با آن غذای بنه‌ درست مى‌کنند و معتقدند که بهترین مقوى اعصاب است‌ در قسمت‌هایی از روستاهای شهرستان‌، دانه‌هاى میوه ‌بنه را در ظرفى پر از آب نگهدارى مى‌کنند تا خشک نشود.

درخت بنه در جنگل‌هاى مناطق کوهستانی ریگان در ارتفاعات‌‌ مناطق کوهشاه، سرزه، دهنه عباسعلی و تک فرهاد وجود دارد.

 

آدمین بازدید : 261 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

جنگلهای دست کاشت شرق کرمان در کنار جنگل طبیعی کهور ایرانی بزرگترین ذخیره گاه گیاهی کهور در ایران محسوب می شوند اما گرمای بیش از حد هوا که گاه به بیش از 50 درجه می رسد و نبود تجهیزات آتش نشانی این جنگلها را با خطر جدی آتش سوزی مواجه کرده است.

به گزارش بم پرس به نقل از “بوتیا”، با افزایش دمای هوا در استان کرمان که طی سالهای اخیر بی سابقه است میزان آتش سوزی در محیط زیست استان نیز افزایش یافته است طبق اعلام سازمان هواشناسی استان کرمان دمای هوا در این استان به طور متوسط یک و نیم درجه نسبت به متوسط بلند مدت افزایش یافته است.

تغییر اقلیم در کرمان از ابتدای تابستان تاکنون موجب بروز آتش سوزیهای متعدد در کرمان شده است ابتدا چندین مورد آتش سوزی در شهربابک روی داد و پس از آن جنگلهای پاریز و سیرجان طعمه حریق شد و این بار نوبت بزرگترین ذخیره گاه جنگلی کهور ایرانی در شرق استان کرمان و در قلب کویر لوت است که طعمه حریقهای آتش شود.

طبق این گزارش در ریگان روز گذشته بخش قابل توجهی از این جنگلها نیز طعمه حریق شد. در تمام این موارد یک مسئله مشترک است نبود تجهیزات مورد نیاز برای اطفای حریق موجب گسترش آتش و خاکستر شدن جنگلها شده است و همچنان این روند ادامه دارد.

در این میان عدم مسئولیت گردشگران نیز در بروز این آتش سوزیها نقش اول را داشته است گردشگرانی که برای گذر ساعاتی در طبیعت به جنگلها پناه می برند اقدام به آتش افروزی می کنند که نتیجه آن هدر رفتن منابع طبیعی است اما با وجود همه هشدارها این حوادث در استان کرمان در حال تکرار شدن هستند.

آدمین بازدید : 204 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)
عصر امروز
توفان شن فهرج را درنوردید

توفان شن از عصر دیروز شهرستان فهرج را فرا گرفت.

خبرگزاری فارس: توفان شن فهرج را درنوردید
 

 

به گزارش بم پرس به نفل از خبرگزاری فارس از فهرج، توفان شن از عصر دیروز در شهرستان فهرج آغاز شد .

سرپرست اداره راه و شهرسازی فهرج گفت: توفان شن عبور و مرور وسایل نقلیه را در این شهرستان با کندی روبه‌رو کرد.

ناصر فدایی اظهار داشت: این توفان موجب کاهش شعاع دید در راه‌های مواصلاتی فهرج - زاهدان و فهرج - ریگان شد و عبور و مرور ساکنان در راه‌های روستایی به سختی صورت می‌گیرد.

 

به گزارش فارس، بر اثر این توفان برق بخشی از مرکز شهر فهرج و چند روستا در بخش نگین کویر قطع است.

آدمین بازدید : 142 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)
در آستانه حماسه سیاسی دیگر
مسیر راهپیمایی روز قدس در فهرج اعلام شد

فرماندار فهرج گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در فهرج از میدان ولایت تا مسجد جامع فهرج بر‌گزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: مسیر راهپیمایی روز قدس در فهرج اعلام شد
 

 

بم پرس به نقل از فارس:محمد برزنگ امروز در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در فهرج اظهار داشت: راهپیمایی روز جهانی قدس ‌در فهرج از میدان ولایت تا مسجد جامع این شهر از ساعت 11 با حضور پر‌شور و گسترده مردم خداجوی‌ فهرج برگزار می‌شود.  

وی بر حضور پر‌شور و حماسی مردم شهرستان فهرج در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد و افزود: در صحنه فلسطین‌ غیر از ظلم و جنایت، تزویر و ریا از سوی صهیونیست‌ها چیز دیگری نمی‌توان یافت.

فرماندار فهرج عنوان کرد: به برکت فرموده امام خمینی (ره) چند سالی است که ورق بر‌گشته و شاهد ناکامی و شکست‌های رژیم ‌نامشروع صهیونیست هستیم.

وی با اشاره به پیروزی‌های مردم مظلوم فلسطین‌ تصریح کرد: جنگ‌های 33 روزه حزب‌الله، 22 روز حماس و هشت روزه غزه‌ نشان از اضمحلال رژیم صهیونیستی‌ دارد.

فرماندار فهرج گفت: روز قدس روز اسلام و‌ دفاع از مظلومان است، امروز شاهد مغایرت شعار‌هایی هستیم که سردمداران غرب در دفاع از حقوق بشر سر می‌دهند.

برزنگ اظهار داشت: در فلسطین شاهد هستیم که 65 سال مردم را با فجیع‌ترین جنایات به خاک و خون می‌کشند، شعار دموکراسی می‌دهند اما صاحبان اصلی آن حق هیچ‌گونه انتخابی ندارند.

 

وی ادامه داد: مراسم روز جهانی قدس در بخش ‌نگین کویر فهرج نیز با حضور پرشور مردم برگزار می‌شود.

آدمین بازدید : 230 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)
رئیس دامپزشکی فهرج‌ خواستار شد
تخصیص اعتبارات ویژه‌ برای مبارزه با بیماری‌های دامی در فهرج

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان‌ فهرج‌ گفت: تداوم افزایش دمای هوا موجب افزایش بیماری‌های انگلی دام در منطقه ‌می‌شود و برای مبارزه با این مشکل نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.

خبرگزاری فارس: تخصیص اعتبارات ویژه‌ برای مبارزه با بیماری‌های دامی در فهرج
 

 

بم پرس به نقل از فارس:مهدی بمان‌دشتی ‌امروز ‌در گفت‌وگو با ‌خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: تاکنون اقدامات بسیار مناسبی برای مقابله با بیماری‌های انگلی دامی در این منطقه صورت گرفته است اما تداوم گرمای بی‌سابقه در این شهرستان با توجه به اقلیم منطقه ‌می‌تواند به شدت بیماری‌های انگلی دام را افزایش دهد.

وی ادامه داد: در این زمینه نیازمند اعتبارات بیشتری‌ هستیم که لازم است مسئولان اعتبارات لازم را به این شهرستان اختصاص دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان‌ فهرج ‌با بیان این‌که شهرستان فهرج یکی از قطب‌های دامپروری شرق استان کرمان به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: فهرج با خشکسالی‌های متوالی رو‌به‌رو است که می‌تواند جمعیت دامی این شهرستان را کاهش چشمگیری دهد.

وی افزود: جمعیت دامی این شهرستان در چند‌ سال اخیر کاهش داشته ‌و موجب خسارات زیادی در‌ صنعت دام و طیور شده است‌.

بمان‌دشتی تصریح کرد: شغل بیشتر ساکنان این منطقه کشاورزی، دامداری و دامپروری است و شهرستان‌ فهرج دارای بیش از 12 هزار رأس دام سنگین و 150 هزار رأس دام سبک است.

به گزارش فارس، شهرستان فهرج در 260 کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه دارای تابستان‌های بسیار گرم و سوزان است.

 

با توجه به رونق دامداری در این منطقه لازم است مسئولان با تخصیص اعتبارات لازم از خسارات احتمالی دامداران جلوگیری کنند.

آدمین بازدید : 313 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

احداث پارک های محله ای در بم

به گزارش بم پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری بم  ، مهندس ریاضی شهردار بم دربازدید وبررسی پروژه های عمران شهری بم اظهار داشت: توسعه زیرساخت های شهری استان بم به عنوان مسئله ای جدی مدنظر مسئولان استان است و در این راستا اهتمام جدی داریم.

وی خاطرنشان کرد: عوارض آلایندگی، اعتبارات تملک و دارایی، درآمدهای شهرداری و اعتبارات ارزش افزوده منابع مالی است که شهرداری ها در اختیار قرار دارند و باید با بهره گیری از آن ها برای توسعه شهری برنامه ریزی کنند.

شهردار بم  ادامه داد100 درصد اعتبارات شهرستان مربوط به توسعه شهربم اختصاص می دهیم تا با سرعتی بالا شاهد توسعه در کلیه مناطق شهر باشیم و بتوانیم نیازهای شهرا را برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: توسعه شهری در مناطق مختلف باید بر اساس اولویت ها انجام شود و مسئولان عمرانی شهرستان درباره اولویت بندی نیازهای مناطق شهری در نقاط مختلف شهربم  مطالعاتی انجام داده اند که در تقسیم اعتبارات توسعه شهری موثر است.

علیرضا ریاضی اظهار داشت: با توجه به اينکه توسعه فضاهاي سبز در شهر بم يکي از نيازهاي مردم محسوب مي ‌شود لذا سازمان پارک ‌ها و فضاي سبز شهرداري بم در سال‌ جاري اهتمام بيشتر به توسعه اين فضاها خواهد داشت که در اين راستا نيز به عمليات احداث چند پارک محله ‌اي در شهر بم پرداخته است. وي در ادامه افزود: پارک‌ها از ديدگاه شهرسازي باعث زيبايي هر چه بيشتر فضاي شهر و به تبع آن ايجاد شعف و شادي در روحيه شهروندان مي ‌شود.. وي با بيان اينکه احداث فضاي سبز موجبات تلطيف روح و روان و آرامش خاطر مي‌ شود اذعان داشت: پارک های ساحل وجانبازان داراي 100 متر مکعب فضاي گلگاري، 300 عدد درخت، 200 عدد نهال، 20 عدد نيمکت و براي استفاده هرچه بيشتر و بهتر شهروندان بمی در حال احداث  مي‌ باشد


 

 

آدمین بازدید : 293 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

 

افشین ابراهیمی،مسئول مرمت احیای ارگ بم درگفت وگو با برنا:

  بخشی از ارگ بم بازسازی نخواهد شد

بم پرس به نقل از برنا:از دید مبانی آیین نامه کمیته میراث جهانی زلزله بخشی از تاریخ ارگ بم است و به همین دلیل باید نمود داشته باشد یعنی وقتی کسی وارد ارگ بم می شود باید ببیند که زلزله شده
افشین ابراهیمی،مسئول مرمت احیای ارگ بم از وضعیت فعلی و روند مرمت این بنای تاریخی پس از زلزله درگفت و گو با خبرگزاری برنا گفت.
وی در باره چگونگی بازسازی این ارگ عنوان داشت، بخش از این بنا دست نخورده خواهد ماند.این مقاتم مسئول درباره علت این تصمیم گیری نیز گفت:از دید مبانی آیین نامه کمیته میراث جهانی زلزله بخشی از تاریخ ارگ بم است و به همین دلیل باید نمود داشته باشد یعنی وقتی کسی وارد ارگ بم می شود باید ببیند هم زلزله شده هم پیش از زلزله چهره معماری به چه صورت بوده به همین دلیل مرمت و بازسازی ارگ بم با این تصور که عینا به وضعیت قبل از زلزله برسیم منتفی است.
ابراهیمی افزود:آوار برداری 100درصد تمام شده است و قسمت های مرمت شده حصار پیرامونی ارگ ضلع جنوبی و ضلع شرقی به پایان رسیده و ضلع غربی 20درصد از کار پیش رفته است. محور بازار ارگ بم ، میدان تکیه ارگ بم، مسجد پیامبر، خانه سیستانی، بخشی از اصطبل، سربازخانه، حصار دوم وسوم، برخی از حصار حاکم نشینی، خانه یهودی ارگ بم، مدرسه میرزا نعیم ارگ بم، خانه میر اکبر ارگ بم، زیارتگاه مسجد جامع این قسمت های شاخص ارگ بم بوده است و خیلی از جاها که درحد ایمن سازی و حفاظتی بوده است.

مسئول مرمت ارگ بم اضافه کرد:شهر بم و منظر فرهنگی ارگ بم ثبت جهانی شده است. جاهای دیگرمانند قلعه دختر، کوشک رحیم آباد، یخدان ، حوض گازورشو ، مجموعه وکیل، مجموعه عامری، چهار طاقی این مکان ها یا به طور کامل مرمت شده اند یا در حال مرمت هستند.
ابراهیمی درباره تاریچه مرمت های پیشین این بنای تاریخی نیز گفت:ارگ بم سال 45 ثبت ملی شد. سال 51 اعتبار سالیانه مرمتی به آن تعلق گرفت، سال 72 پایگاه ملی میراث فرهنگی درآنتاسیس شد. سال 82 ارگ ویران شده و در تاریخ 17/4/83 ثبت جهانی شده است در حال حاضر بم تنها شهر کشور است که منظرفرهنگی آن ثبت جهانی شده است.

وی ادامه داد: از سال 51 ارگ در حال مرمت است پس از زلزله بسته به نیاز، نیروهای متغیر که یک تیم کارشناسی و یک تیم کارگری درحوزه های مختلف شامل معماری، باستان شناسی، مرمت بنا، مرمت اشیا و سایر علوم مرتبط مشغول به کار بودند. این ها هسته ی پژوهشی پایگاه هستند که در کنارامور اجرایی و کارگری کار را پیش برده اند.البته در این زمینه همکاری خارجی هم وجود داشته است که شامل کشورهای مانند آلمان، ایتالیا و فرانسه می شده است. این کشورها در مرمت بخش هایی از ارگ بم با پایگاه همکاری داشته اند و کماکان هم این همکاری وجود دارد. در این میان کشور ژاپن بخش زیادی از تجهیزات پایگاهی اش را اهدا کرده است .»
وی تاکید کرد: بپذیرید که تداوم و کنترل یک شهر زلزله زده کار آسانی نیست آن هم در شرایطی که ما فقط متولی بنای تاریخی نیستیم زمانی که بم و منظر فرهنگی ثبت جهانی شد تمام آثار فرهنگی و تاریخی و ملموس و ناملموس در محدوده میراث جهانی تحت حفاظت پایگاه قرار گرفته بود یعنی بنای تاریخی، محوطه باستانی،باغ ها نخلستان ها مزارع قنوات و حتی آداب و رسوم سنتی همه در چتر حفاظتی پایگاه قرار گرفتند. مرمت بم یک پروژه عمرانی نیست مرمت کار خیلی ظریفی است مهم نظری است که کارشناسان کمیته میراث جهانی یونیسکو می دهند. خوشبختانه هم اکنون در مورد عملکرد پایگاه نظر مساعدی داشتند.

افشین ابراهیمی در پایان گفت: زلزله در کاهش گردشگری در شهر تاثیر داشته است.در زمان زلزله از لحاظ گردشگری یک مکث داشتیم ولی با مرمت و کارهایانجام شدهدوباره گردشگری در شهر رونق یافته است. برای مرمت بم و ارگ بم فقط میراث متولی اینکار بوده است بعضی از ارگان ها هم کم و بیش به طور غیر مستقیم در داخل و خارج شهر دخالت های داشتند.

آدمین بازدید : 128 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)
زیاده‌روی مخابرات ریگانی‌ها را گرفتار کرد

پنج روز از قطع شبکه اینترنت در شهرستان ریگان گذشت.

خبرگزاری فارس: زیاده‌روی مخابرات ریگانی‌ها را گرفتار کرد

به گزارش بم پرس به نقل از  خبرگزاری فارس ریگان، پنج روز از قطع شبکه اینترنت در ریگان گذشت و مردم این شهرستان با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به ضرورت استفاده از شبکه اینترنت برای برقراری ارتباط اظهار داشت: پنج روز از قطعی شبکه اینترنت در شهرستان ریگان می‌گذرد و این روند همچنان ادامه دارد.

محمدصادق دادالله‌پور افزود: قطعی اینترنت موجب ایجاد مشکلاتی برای نهادهای دولتی و خصوصی در شهرستان ریگان شده است و مشکلات قطعی اینترنت گریبان ریگانی‌ها را گرفته است.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های صورت گرفته بیانگر این است که شرکت مخابرات ریگان بیش از حد مجاز خطوط اینترنت را واگذار کرده که این امر موجب قطع شبکه اینترنت در این شهرستان شده است.

معاون فرماندار ریگان اذعان داشت: طی روزهای گذشته مکاتبات و پیگیری‌هایی برای رفع مشکل قطعی اینترنت در شهرستان ریگان صورت گرفته، اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

دادالله‌پور خواستار برقراری ارتباط از طریق شبکه اینترنت در شهرستان ریگان در کمترین زمان ممکن شد.

آدمین بازدید : 224 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

برگزاري جلسه شوراي هيئتهاي مذهبي در بم

رئيس اداره تبليغات اسلامي بم درحاشيه برگزاري جلسه شوراي هيئتهاي مذهبي اين شهرستان گفت:شرکت درانتخابات شوراي هيئتهاي مذهبي منوط به داشتن مجوزخواهدبود.

به گزارش بم پرس به نقل از روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي کرمان ، حجت الاسلام محمد علي آبادي با بيان اين مطلب افزود:شوراي هيئتهاي مذهبي ومسئولان هيئتها ازهم اکنون بايدآمادگي لازم براي انتخابات شوراي هيئتها را داشته باشند تابتوانيم عملکردي شايسته دوره چهارم داشته باشيم.

علي آبادي بيان داشت:بااطلاع رساني مناسب بايدتمام مسئولان هيئتهامطلع شوندکه شرکت دراين دوره ازانتخابات منوط به داشتن مجوزرسمي اداره تبليغات اسلامي و همچنين شرکت دردوره آموزشي خواهدبود.

رئيس اداره تبليغات اسلامي بم درادامه افزود:شوراي هيئتهاي مذهبي شهرستان بم دردوره هاي قبل عملکردبسيارخوبي داشته است و مي طلبدکه بابرگزاري صحيح دوره چهارم افرادي شايسته جهت اين امرانتخاب شوند.

گفتني است، در اين جلسه هرکدام ازاعضاي شورانظرات خودرادرارتباط بابرگزاري انتخابات ارائه کردند.

آدمین بازدید : 260 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

روستاهاي شهرستان ريگان برق دار مي شوند

بم پرس به نقل از فارس:محمدصادق دادالله‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار کرد: با توجه به اینکه انرژی خورشیدی مناسبی برای برق‌رسانی به روستاهای ریگان وجود دارد به ‌زودی روستاهای فاقد برق در این شهرستان برای نخستین بار از طریق پتل خورشیدی برق‌رسانی می‌شوند.

وی افزود: تعدادی از پنل‌های خورشیدی در شهرستان ریگان فراهم شده است و به ‌زودی طرح برق‌رسانی به روستاهای صعب‌العبور آغاز می‌شود.

معاون فرماندار ریگان ادامه داد: 30 پنل خورشیدی خریداری شده است و به‌ زودی روستای گوره‌ای شهرستان ریگان از نعمت برق برخوردار می‌شود.

دادالله‌پور با اشاره به اینکه انرژی خورشیدی یکی از منابع خدادادی است، تصریح کرد: با استفاده بهینه از انرژی خورشیدی در شهرستان ریگان روستاهای فاقد برق از این نعمت برخوردار می‌شوند.

آدمین بازدید : 131 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)
فرماندار بم تأکید کرد
لزوم افزایش منابع درآمدزایی در روستاهای بم

فرماندار بم گفت: افزایش منابع درآمدی برای دهیاری‌ها در روستاها ضروری است.

خبرگزاری فارس: لزوم افزایش منابع درآمدزایی در روستاهای بم

به گزارش بم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از بم، حسین زین‌الصالحین ظهر امروز در دیدار با جمعی از دهیاران و شوراهای اسلامی این شهرستان اظهار کرد: جمع‌آوری زباله‌های روستا و زیباسازی معابر از اقدامات مهمی است که باید توسط دهیاران و شوراهای اسلامی انجام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های کشاورزی در روستاها افزود: اجرای طرح‌هایی از جمله گلخانه، دامداری و اشتغال خانگی از طریق تسهیلات زودبازده سبب عمران و آبادانی روستاها می‌شود.

فرماندار بم افزایش منابع درآمدی برای دهیاری‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: استفاده از افراد خیر و کسانی که توان مالی بالا دارند در انجام فعالیت‌های عمرانی روستا باید به طور جدی در دستور کار دهیاران و شوراهای اسلامی قرار گیرد.

زین‌الصالحین گفت: با توجه به نزدیکی برخی روستاها با مرکز شهرستان می‌طلبد، برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد تا خدمات بهتری ارائه شود.

وی تاکید کرد: اجرای طرح‌های هادی روستاها باید با سرعت بیشتری انجام شود و سعی گردد ساماندهی کانال‌های آب کشاورزی در سطح روستاها مدنظر قرار گیرد.

آدمین بازدید : 147 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)
در روزهای 21 تا 23 ماه رمضان
آیین معنوی اعتکاف در مساجد بم برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بم گفت: مراسم معنوی اعتکاف روزهای 21 تا 23 ماه رمضان در مساجد بم برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: آیین معنوی اعتکاف در مساجد بم برگزار می‌شود

بم پرس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمد علی‌آبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بم با بیان فضیلت‌های ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه دعا و استغفار است و بر اعمال مختلفی از جمله مراسم اعتکاف در آن تأکید شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بم با اشاره به شب‌های قدر بیان داشت: انجام اعمال شب‌های قدر سبب می‌شود تا انسان‌ها به خداوند نزدیک شده و جان و روح خود را با معنویت انس دهند.

علی‌آبادی افزود: مراسم اعتکاف در روزهای 21 تا 23 ماه رمضان در بم برگزار می‌شود و تاکنون بیش از 200 نفر از برادران و خواهران ثبت‌نام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: این مراسم در مسجد جامع ویژه برادران و در مسجد امام خمینی (ره) ویژه خواهران برگزار و افراد مبلغ 10 هزار تومان پرداخت می‌کنند.

علی‌آبادی بیان کرد: یکی از چیزهای زیادی که مردم در روز قیامت به آن مبتلا هستند پشیمانی و ندامت است که در آن زمان سودمند نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بم با بیان اینکه سخت‌ترین اعمال بهترین و پسندیده‌ترین آنها هستند، گفت: روزه گرفتن در تابستان از اعمال خوبی است که در این ماه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: صدقه دادن در ماه مبارک رمضان بسیار تاکید شده زیرا صدقه سبب سالم ماندن بدن در برابر خطرات است.

آدمین بازدید : 300 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

پيشنهاد قطر و فرانسه به خانم گل ايران


قطر و فرانسه به مريم رحيمي براي بازي در ليگ‌‌ برترشان پيشنهاد داده‌اند.


پس از بازي‌هاي آسيايي در بنگلادش، دو کشور قطر و فرانسه از طريق هلنا کاستا، سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال بانوان به مريم رحيمي براي بازي در اين کشورها پيشنهاد داده‌اند.

به گزارش فارس، البته هنوز پاسخي از رحيمي به اين کشورها داده نشده و تا 20 مرداد وي نتيجه نهايي را اعلام مي‌کند.

مريم رحيمي در مسابقات ليگ برتر و همچنين غرب آسيا عنوان خانم گلي را کسب کرده است.

وي سال گذشته در تيم شهرداري بم حضور داشت که به عنوان قهرماني رسيد.
آدمین بازدید : 201 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)
مسئول دفتر بنیاد کودک شعبه بم:
دانش‌آموزان با ‌استعداد نباید از تحصیل باز بمانند

مسئول دفتر بنیاد کودک ایران در شهرستان بم گفت: هیچ دانش‌آموز با‌استعدادی نباید به علت مشکلات مادی از تحصیل و تلاش باز بماند.

خبرگزاری فارس: دانش‌آموزان با ‌استعداد نباید از تحصیل باز بمانند
  •  

بم پرس به نقل از فارس:لیلا جهانی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: این بنیاد به عنوان مؤسسه خیریه رفاه کودک در سطح کشور فعالیت می‌کند و یک مؤسسه خیریه غیردولتی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و مردم‌نهاد است. 

وی افزود: این مؤسسه از 19 سال قبل در سطح ملی و بین‌المللی‌ با هدف کمک به کودکان مستعد و بی‌بضاعت ایرانی که فقر، تهدیدی جدی برای ادامه تحصیل آنان است، فعالیت خود را آغاز کرد.

جهانی‌فر عنوان کرد: بنیاد کودک‌ با دریافت مجوز فعالیت ملی از وزارت کشور در 24 استان کشور به شناسایی این گروه از دانش‌آموزان پرداخته و تاکنون بیش از 6 هزار نفر از آنها و خانواده‌هایشان را زیر حمایت خود قرار داده است.

آدمین بازدید : 204 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)

فرماندار بم:
حمایت از فلسطین کمک به دین اسلام است

فرماندار بم گفت: حمایت از ملت مظلوم فلسطین و حزب‌الله لبنان در این برهه از زمان‌ کمک مؤثر به دین اسلام است.

خبرگزاری فارس: حمایت از فلسطین کمک به دین اسلام است
  •  

به گزارش بم پرس به نقل از  خبرگزاری فارس از بم، حسین زین‌الصالحین ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: ائمه جمعه بازوان توانمند نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی عنوان کرد: داشتن جامعه‌ای سالم و با‌نشاط نیازمند رهبری و مدیریت صحیح است که در این راستا ائمه جمعه امور فرهنگی و مذهبی کشور را مدیریت می‌کنند.

زین‌الصالحین گفت: برپایی نماز جمعه گام مؤثری در راستای احیای دین مبین اسلام بود که توسط امام خمینی (ره) فرمان اقامه آن صادر شد.

وی با اشاره به تأثیرات نماز جمعه بر قلب‌های مسلمان، ابراز داشت: مشخص شدن دست دشمنان و به هم ریختن برنا‌مه‌های آنها از دیگر تأثیرات مفید و مؤثر اقامه نماز جمعه است و دشمنان به شدت از این فریضه مهم هراس دارند.

آدمین بازدید : 216 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)


به گزارش بم پرس به نقل از ایرنا، امام جمعه بم در خطبه های این هفته نماز جمعه بم گفت: قراردادن حزب الله لبنان در فهرست گروه های تروریستی خوش خدمتی به اسراییل است. 

حجت الاسلام قاسم دانشی، این اقدام را مغرضانه و شرم آور توصیف و اظهار کرد: حزب الله لبنان گروهی مومن و متدین است که در خط اسلام و دفاع از مرز و بوم لبنان شجاعانه جهاد می کند. 

وی بیان کرد: صهیونیست های جنایتکار که براحتی مجاهدین حزب الهی را به وحشیانه ترین روش ممکن ترور می کنند تروریست هستند.

خطیب جمعه بم ضمن محکوم کردن قاطع این اقدام اتحادیه اروپا گفت: مسلمانان آزادیخواه در سراسر جهان این اقدام را محکوم می کنند و آن را نمونه ای بارز از طرفداری و حمایت اتحادیه اروپا از تروریسم جهانی می دانند.

حجت الاسلام دانشی با اشاره به هفته اطعام ایتام، کمک و خدمت بی منت به نیازمندان را به همگان توصیه کرد و افزود: همه باید در این راستا تلاش کنیم.

وی با اشاره به شب های قدر افزود: شب های قدر لحظاتی بی نظیر است که خداوند متعال از روی رحمت نصیب بندگان خود کرده است.

آدمین بازدید : 307 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

شرکت هيئت هاي مذهبي بم درمراسم ترتيل خواني قرآن کريم

کارشناس تشکلهاي ديني اداره تبليغات اسلامي بم ازشرکت هيئت هاي مذهبي درترتيل خواني قرآن کريم سحرگاه هاي ماه مبارک رمضان دراين شهرستان خبرداد.

به گزارش بم پرس به نقل از روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي کرمان ، ميثم قنبري با اعلام اين خبرافزود:برنامه مراسم ترتيل خواني قرآن کريم در مسجد جامع بم از اول ماه مبارک رمضان با حضور علاقمندان درحال برگزاري است و از شبکه 5 کرمان و شما بصورت پخش زنده اجراء مي شود.

قنبري بيان داشت:با همکاري اداره تبليغات اسلامي بم و هيئت هاي مذهبي در هر سحرگاه دو هيئت مذهبي در اين مراسم معنوي انس با قرآن شرکت مي کنند.

کارشناس تشکلهاي ديني اداره تبليغات اسلامي شهرستان بم افزود:اين مراسم تا پايان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و در هر سحر دو هيئت در اين مراسم شرکت خواهند کرد.

قنبري درادامه گفت:اين کار با هدف آشنائي هيئت امناء و اعضاي هيئت هاي مذهبي با روخواني و روانخواني قرآن کريم انجام مي شود.

آدمین بازدید : 354 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

برگزاري جلسه راهپيمائي روزقدس در بم

رئيس اداره تبليغات اسلامي بم ازبرگزاري جلسه راهپيمائي روزقدس دراين شهرستان خبرداد.

به گزارش بم پرس به نقل از روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي کرمان ، حجت الاسلام محمد علي آبادي با اعلام اين خبرافزود:روز قدس مناسبتي رسمي درجمهوري اسلامي ايران است که از يک سال پس از انقلاب ايران،در آخرين جمعهٔ ماه رمضان و درحمايت ازملت فلسطين برگزارمي‌شود.

حجت الاسلام علي آبادي در اين جلسه بيان داشت: به فرموده حضرت امام (ره) روز قدس از روزهاي يوم الله است، روزي که ياد و خاطره ي بصيرت و بينش عميق حضرت امام(ه) را به دليل نامگذاري اين روز براي تمامي مسلمين جهان تداعي مي کند.

وي افزود: اين روز همچنين يادآور مقاومت و ايستادگي مردم غيور و مسلمان ايران در دوران دفاع مقدس در برابر استکبار جهاني است .

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بم در ادامه بزرگداشت اين روز را موجب همبستگي هرچه بيشتر جهان اسلام و عاملي جهت بيداري اسلامي و اميدواري هرچه بيشتر مردم مسلمان منطقه در مواجهه و نبرد عليه استکبار جهاني و ظلم و دشمني حکام داخلي اين کشورها دانست.

اين مسئول افزود:درشرايط حساس کنوني که دشمنان مسلمانان دنياسربرافراشته اندبايدباحضورگسترده خوددراين مراسم بزرگ وبادهان روزه شعارهاي کوبنده اي برعليه دشمنان سردهيم وآنهاراناميدکنيم.

آدمین بازدید : 134 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

برگزاري مراسم جشن ولادت امام حسن مجتبي(ع)در بم

كارشناس تشكلهاي ديني اداره تبليغات اسلامي بم ازبرگزاري مراسم جشن ولادت امام حسن مجتبي(ع)دراين شهرستان خبرداد.

به گزارش بم پرس به نقل از روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي كرمان ، ميثم قنبري با اعلام اين خبرافزود:اين مراسم باحضورعاشقان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) بعدازنمازمغرب وعشاءدرمسجدجامع بم همراه بامولودخواني مداحان برجسته شهرستان برگزارشد.

قنبري بيان داشت:جشن ولادت امام حسن مجتبي(ع)درنيمه ماه مبارک رمضان همراه باحضورپرشورعموم مردم در اين مراسم برگزار و اهداءجوائز پس ازقرعه کشي به پايان رسيد.

کارشناس تشکلهاي ديني اداره تبليغات اسلامي بم درادامه افزود:ماهرچه داريم ازاهل بيت(ع) است و برگزاري اين جشن ها مي تواند دل آن امامان معصوم(ع) را خشنود سازد.

آدمین بازدید : 259 پنجشنبه 03 مرداد 1392 نظرات (0)

کارگاه ترانه‌ی اهورا ایمان در فضای مجازی

10123.jpg

اهورا ایمان ترانه سرای اهل بم در سایت خود برای علاقه‌مندان «کارگاه ترانه» راه‌اندازی کرده است.

به گزارش بم پرس به نقل از خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایمان که تجربه همکاری با بسیاری از خوانندگان مطرح پاپ کشور را دارد، سایت خود را به تازگی راه‌اندازی کرده است.

در این سایت، علاوه بر بیوگرافی، تصاویر و گفت‌وگوهای این ترانه‌سرا و نمونه‌ای از آثار او، مخاطبان می‌توانند در کارگاه ترانه شرکت کنند.

در این کارگاه مجازی، علاقه‌مندان ترانه‌های خود را برای ایمان ارسال می‌کنند و او به بیان نقاط قوت و ضعف آثار ترانه‌سرایان جوان به صورت کارگاهی می‌پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند در سایت اهورا ایمان به نشانی http://www.ahooraiman.com آرشیوی از همه ترانه‌های این ترانه‌سرا را همراه با خواننده آن بیابند.

ترانه‌های اهورا ایمان را خوانندگان مطرحی مانند محمد اصفهانی، ناصر عبداللهی، حمید حامی، احسان خواجه امیری و مانی رهنما خوانده‌اند.

از آثار او نیز می‌توان به ترانه‌های «مرو ای دوست»، «معصومیت از دست‌رفته»، «دلم گرفت»، «تموم شد ترانه»، «سلام آخر»، «میم مثل مادر» و «سیاه و سپید» اشاره کرد.

آدمین بازدید : 124 پنجشنبه 03 مرداد 1392 نظرات (0)
با حضور فرماندار ریگان
مرکز نیکوکاری محله در ریگان افتتاح شد

با حضور فرماندار ریگان نخستین مرکز نیکوکاری محله در مسجد جامع ریگان افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: مرکز نیکوکاری محله در ریگان افتتاح شد
  •  

به گزارش بم پرس به نقل از  خبرگزاری فارس از ریگان، شامگاه چهارشنبه با حضور فرماندار و مسئولان ادارات شهرستان، نخستین مرکز نیکوکاری محله در مسجد جامع شهر ریگان افتتاح شد.

منوچهر آشورزاده مسئول کمیته امداد امام خمینی شهرستان ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در این مرکز با کمک امام جماعت، هیئت امنا و معتمدان محله به شناسایی نیازمندان می‌پردازند و کمک‌های مردمی را به دست آنها می‌رسانند.

وی خاطر نشان کرد: این مراکز نیکوکاری به زودی در تمام مساجد شهرستان ریگان راه‌اندازی می‌شوند.

آشورزاده در پایان اذعان داشت: این مرکز با 40 میلیون ریال از اعتبارات کمیته امداد امام خمینی (ره) تجهیز و راه‌اندازی شده است.

آدمین بازدید : 187 پنجشنبه 03 مرداد 1392 نظرات (0)

قطع دو روزه اینترنت در ریگان

وی با اشاره به وسعت 9 هزار کیلومتر مربعی شهرستان ریگان بیان داشت: با توجه به وسعت این شهرستان، اکنون ادارات و روستاهای ریگان فاقد پوشش اینترنت هستند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان گفت: طی 2 روز گذشته اینترنت در ریگان قطع و مشکلاتی برای ادارات و شهروندان ایجاد شده است.

بم پرس به نقل از فارس محمدصادق دادالله‌پور در گفت‌وگو با فارس در ارتباط با قطع دو روزه اینترنت در این شهرستان اظهار داشت: اینترنت یکی از ضروریات امروزه است و با پیگیری‌های انجام شده، قرار بر این بود که روز گذشته خط‌های اینترنت وصل شوند، اما تاکنون محقق نشده است.

وی با اشاره به وسعت 9 هزار کیلومتر مربعی شهرستان ریگان بیان داشت: با توجه به وسعت این شهرستان، اکنون ادارات و روستاهای ریگان فاقد پوشش اینترنت هستند.

داد‌الله‌پور خواستار برقراری هر چه سریع‌تر اینترنت شهرستان ریگان شد.

به گزارش فارس، ریگان با وسعت 9 هزار کیلومتر مربع و بیش از 70 هزار نفر جمعیت یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های شرقی استان کرمان به شمار می‌رود.

آدمین بازدید : 255 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)

افتتاح کمپ ترک اعتیاد نسیم آزادی

بم پرس به نقل از صدا و سیمای کرمان:به مناسبت هفته بهزيستي كمپ ترك اعتياد نسيم آزادي نرماشير افتتاح شد.مركزبهبودي اقامتي ميان مدت مصرف كنندگان وابسته به خييريه علي ابن ابيطالب كرمان مي باشد.به گفته  شجاع حيدري رييس بهزيستي شهرستان نرماشير: اين كمپ غيردولتي بوده وبراي راه اندازي آن بيش از100ميليون ريال هزينه شده است. و در ساختماني با زير بناي 250مترمربع استيجاري در شهر نرماشيرراه اندازي شد.اين مركز به روش پرهيزمدار و ايمان مدار كه مخصوص بيماران معتادكه از سلامت نسبي برخوردارن و نياز به دارو ندارند، درمان مي شوند.

آدمین بازدید : 330 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (1)
طوفانهایی که مردم را با خود می برد
 

  بم پرس به نقل از صدا و سیمای کرمان:حمله شنهای روان و مختل کردن زندگی روستائیان در شهرستان نرماشیر استان کرمان با اغاز حمله شنهای روان در نرماشیرشرق استان کرمان ساکنان برخی روستاهای این شهرستان مجبور به کوچ اجباری شدند.رئیس منابع طبیعی شهرستان نرماشیرگفت هر ساله بر اثر وزش بادهای 120روزه سیستان بیش از 2هزار نفر از ساکنان روستاهای علی اباد ضیاءاباد و اسعدیه مجبور می شوند کار و زندگی خود را ماها رها کرده و به مکانهای دیگرکوچ کنند.کریم زاده با اشاره به اینکه وزش طوفانهای موسمی زندگی کشاورزی بیش از500خانوار این دو روستا را تحت تاثیر قرار داده است گفت حمله شنهای روان باعث نابودی همه محصول خرمای نخلکاران در این روستاها شده است.وی به عوارض شیمیایی مالچ پاشی برای کنترل شنهای روان بر زندگی روستائیان اشاره کرد و گفت تاکنون برای کنترل این بادها 5کیلومتر کانال رسوب گیر حفر شده که با توجه به کمبود اعتبار جوابگوی نیازهای مردم این مناطق نیست.بادهای 120روزه سیستان، طوفانهای موسمی هستند که از اوایل خرداد در جنوب شرق کشور آغاز و تا پایان شهریور ادامه میابد.

آدمین بازدید : 192 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)

برگزاری مراسم محفل انس با قرآن در بروات


بم پرس به نقل از صدا و سیمای کرمان: دیشب مراسم نورانی ومعنوی محفل انس با قرآن کریم باحضور اقشار مختلف مردم متدین شهربروات در مسجد باقریه این شهر برگزارشد .در پایان این مراسم از قاریان شرکت کننده تجلیل شد. 

 

آدمین بازدید : 372 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)
علیه بیماری پاستورلوز
واکسیناسیون 300 شتر در نرماشیر آغاز شد

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: واکسیناسیون 300 نفر شتر علیه بیماری پاستورلوز در نرماشیر آغاز شد.

خبرگزاری فارس: واکسیناسیون 300 شتر در نرماشیر آغاز شد
  •  

بم پرس به نقل از فارس :حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 300 نفر شتر در نرماشیر وجود دارد که طرح واکسینه کردن آنها علیه بیماری پاستورلوز آغاز شده است.

وی بیان داشت: حرفه دامپروری به عنوان شغل دوم مردم نرماشیر از دیرباز حائز اهمیت بوده و این حرفه به پرورش گونه خاص و یا گونه‌های محدود دام خلاصه نمی‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر افزود: پرورش شتر همانند پرورش دیگر دام‌های اهلی در این شهرستان حائز اهمیت است و در حال حاضر بیش از 300 نفر شتر در این شهرستان وجود دارد.

جعفری تصریح کرد: تقریبا پرورش شتر در تمام روستاهای نرماشیر به‌صورت نسبی وجود دارد که می‌توان به روستاهای علی‌آباد، خواجه‌آباد، ترک‌آباد، ضیاء‌آباد و حسین‌آباد درختی اشاره کرد.

آدمین بازدید : 355 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)
با 500 میلیون ریال اعتبار صورت گرفت
اجرای پروژه عمرانی در فهرج توسط مرکز اسلامی استرالیا

معاون حمایت و توانمندسازی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فهرج گفت: مرکز اسلامی شهر سیدنی استرالیا برای اجرای یک پروژه عمرانی در فهرج با 500 میلیون ریال اعتبار مشارکت کرد.

خبرگزاری فارس: اجرای پروژه عمرانی در فهرج توسط مرکز اسلامی استرالیا

بم پرس به نقل از فارس:مراد میرآبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: مرکز اسلامی  شهر سیدنی استرالیا مبلغ 500 میلیون ریال برای احداث سرویس بهداشتی مورد نیاز مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) فهرج را متقبل شده که برای اجرای تعهد خود تاکنون مبلغ 280 میلیون ریال پرداخت کرده است.

وی اذعان داشت: 100 واحد سرویس بهداشتی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) فهرج در دو بخش مرکزی و نگین‌کویر این شهرستان احداث می‌شود.

معاون حمایت و توانمندسازی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فهرج افزود: 450 یتیم زیر پوشش کمیته امداد فهرج قرار دارند.

آدمین بازدید : 572 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)

فردی که 20 روز با تغذیه از شیر شتر در کویر سوزان لوت زنده ماند/ سرمایه سرگردان کویر نجات بخش زندگی کویرنشینان
ریگان - بم پرس به نقل از خبرگزاری مهر: ساربانی که از 20 روز قبل در کویر لوت گم شده بود طی این مدت با استفاده از شیر شتر و تحمل گرمای سوزان بالای 50 درجه ای کویر زنده ماند این درحالی است که شتر یکی از مهمترین پتانسیلهای اقتصادی کویر نشینان و باعث تداوم حیات این افراد محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، 20 روز قبل یکی از ساربانان شرق استان کرمان راه خود را در کویر سوزان لوت گم کرد و در این مدت به دلیل تمام شدن آب و غذا تنها از شیر شتر تغذیه می کرد و درنهایت توانست با زنده نگه داشتن خود با شیر شتر روز گذشته به یکی از روستاهای اطراف ریگان برسد مراد خواجه نظامی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر در ریگان به گفتگو نشست.

وی در گفتگو با خبرنگار ریگان اظهارداشت: با توجه به اینکه مسیرم را در بیابان گم کرده بودم و آب و آذوقه ام تمام شده بود از شیر شتر استفاده کردم که مدت 20روز از این شیر استفاده و در واقع همین شیر نجاتم داد.

این شتر دار ریگانی افزود: شیر شتر استقامت خوبی دارد و برای امراض  کبد فشار خون مرض قند معده درد مفید می باشد.

وی ادامه داد: در تمام این روزها هیچ وقت احساس گرسنگی و یا تشنگی نکردم و با استفاده از شیر شتر توانستم توان خود را برای عبور از کویر حفظ کنم.

تعداد صفحات : 10

درباره ما
Profile Pic
اخبار استان کرمان شهرستان بم ریگان فهرج نر ماشیر شهر بروات گنبکی نظام شهر راین گلباف رستم آباد بم محمدآباد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آشنائي با بم

    سوغات بم

    اماكن تاريخي 

    مشاهير  بم

    غذاهاي سنتي بم

    هنر بم

    تصاويري از بم

    مكانهاي گردشگري

    روستاهاي زيبا 

    محصولات 

    صنايع 

    نقشه بم

    تاريخ بم

    زيبائيهاي شهر

    مراسم فرهنگي

    بازيهاي سنتي

    بم نوين




    آمار سایت
  • کل مطالب : 276
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 897
  • بازدید سال : 12,586
  • بازدید کلی : 265,930
  • کدهای اختصاصی
    ,