loading...
پایگاه خبری و تحلیلی بم پرس
آدمین بازدید : 172 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)
دهگان خبر داد:
اجرای 7 کیلومتر روشنایی معابر شهر ریگان
ریگان - بم پرس به نقل از خبرگزاری مهر: سرپرست شهرداری ریگان از اجرای 7 کیلومتر روشنایی معابر شهر ریگان خبر داد.

حسن دهگان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر ریگان از لحاظ کمبود روشنایی با مشکل مواجه بود طرح روشنایی معابر در این شهر در حال اجراست.

وی ادامه داد: این روشنایی معابر در هفت کیلومتر از بلوارهای اصلی شهر شامل بلوار امام خمینی( ره)، بلوار جمهوری اسلامی بلوار حضرت آیت الله خامنه ای و بلوار علی ابن ابیطالب اجرا خواهد شد.

این مسئول اعتبار هزینه شده برای این روشنایی معابر را 170میلیون ریال اعلام کرد  وافزود: تا پایان مرداد ماه این بلوارها از روشنایی بهرمند خواهند شد.

سرپرست شهرداری ریگان گفت: با توجه به اینکه قبلا روشنایی شهر ریگان ناقص بود با اجرای این طرح روشنایی معابر شهر ریگان کامل خواهد شد.

دهگان در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه این شهرستان شهرستانی نوپا شهرداری این شهر نیاز به حمایت ویژه دارد.

آدمین بازدید : 318 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (1)
وعده کفاشیان به بازیکنان فوتبال بانوان؛
تورنمنت اوکراین جایزه قهرمان لیگ برتر

تیم فوتبال بانوان شهرداری بم که به عنوان قهرمانی لیگ برتر سال گذشته رسیده بود برای حضور در تورنمنتی به اوکراین اعزام می‌شود.

خبرگزاری فارس: تورنمنت اوکراین جایزه قهرمان لیگ برتر

به گزارش بم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، در مدت زمانی که لیگ برتر فوتبال بانوان آغاز شده، فدراسیون برای اینکه بانوان انگیزه‌ای برای شرکت در لیگ داشته باشند به آنها اعلام کرد هر تیمی قهرمان شود می‌تواند در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند که البته هنوز این مسابقات برگزار نشده است، اما مرضیه جعفری، سرمربی تیم فوتبال بانوان شهرداری بم که تیمش سال گذشته به عنوان قهرمانی رسیده بود در گفت‌وگو با فارس از وعده علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال به بانوان در مورد اعزام تیم قهرمان به تورنمنت اوکراین خبر داد.

وی در این باره به فارس گفت: کفاشیان وقتی به کرمان سفر کرده بود اعلام کرد که تیم قهرمان به تورنمنتی در اوکراین اعزام خواهد شد. 90 درصد این سفر هماهنگ شده است.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه شهرداری بم به عنوان قهرمانی رسیده بود در این تورنمنت حضور خواهد داشت که شهریور برگزار می‌شود. البته این مسابقات برای تیم ملی نوجوانان در نظر گرفته شده بود که به دلیل همزمانی مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان و همچنین این تورنمنت فدراسیون در نظر گرفت تیم بم راهی اوکراین شود.

جعفری در ادامه درباره تمرینات تیمش و جذب بازیکنان جدید، اظهار داشت: تمرینات را با حضور 15 بازیکن از امروز آغاز می‌کنیم. تعدادی از بازیکنان سال گذشته را از دست داده‌ایم و در نظر داریم چند بازیکن جذب کنیم. از ملی‌پوشان نیز قرارداد ارژنگی و کویستان خسروی قطعی شده است.

سرمربی تیم فوتبال بانوان شهرداری بم درباره قرارداد مریم رحیمی، عنوان کرد: وی قرارداد دو ساله با ما دارد. برای امسال صحبت‌هایی شده و به توافق اولیه رسیده‌ایم. تا اوایل هفته آینده وضعیت او مشخص خواهد شد. رحیمی خودش گفته اولویتش بم است.

لیگ برتر فوتبال بانوان هفتم شهریور آغاز می‌شود.

آدمین بازدید : 1644 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)

پايگاه منطقه اي انتقال خون استان كرمان

 

وضعيت موجود

شهرستان

آدرس

شماره تلفن

پايگاه منطقه اي

كرمان

كرمان – بلوار 22 بهمن- جنب شركت گاز

18-3230712-0341

مركز ثابت خونگيري (مشتاق)

كرمان

كرمان - خيابان شريعتي- روبروي مسجد جامع

2222007-0341

مركز ثابت خونگيري (آزادي)

كرمان

كرمان - بلوار جمهوري اسلامي- جنب مركز آموزش عالي امام حسين (ع)

18-3230712-0341 

پايگاه انتقال خون

سيرجان

سيرجان -خيابان شريعتي – ميدان انقلاب

3225240-0345

پايگاه انتقال خون

رفسنجان

رفسنجان - بلوار طالقاني- جنب هتل پاريز

5226104-0391

مركز تهيه و فرآوري *

جيرفت

جيرفت – چهارراه بيمارستان امام – خيابان شفا

4-2318003-0348

مركز تهيه و فرآوري

بم

بم – خيابان طالقاني- جنب سازمان سازمان بهزيستي

5- 2221444-0344

مركز ثابت خونگيري

كهنوج

كهنوج- خيابان عدالت- جنب اداره محيط زيست

61- 5230760- 0349

 

ارائه اصل كارت شناسايي (كارت ملي،  شناسنامه و يا گواهينامه) جهت اهداي خون الزامي است.

 

* مركز تهيه، فرآوري و پخش: علاوه بر انجام خونگيري در تمام ايام هفته، نسبت به تهيه فرآورده‌هاي خون و توزيع آنها به مراكز درماني اقدام مي‌نمايد.

آدمین بازدید : 269 سه شنبه 01 مرداد 1392 نظرات (0)

کمبود فرآورده های خونی در بم

بم پرس به نقل از صدا و سیمای کرمان: رییس مرکز انتقال خون بم خبر داد : با توجه به کاهش شدید ذخیره خون این شهرستان بیماران بمی نیازمند همه گروههای خونی هستند .شهسواری گفت : هم اکنون میزان اهدای خون در بم به کمتر از 10واحد در روز رسیده در حالیکه نیاز بیماران روزانه 20 تا 25 واحد است.وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان میزان اهدای خون به شدت کاهش می یابد خاطرنشان کرد : مردم نوع دوست بم صبح ها از ساعت 8تا 12می توانند با مراجعه به این مرکز خون خود را به بیماران اهدا کنند .وی یاد آور شد :قبل از ماه مبارک ذخیره سازی خون انجام شده بود ولی به دلیل نیاز شدید بیماران وکوتاه بودن مدت نگهداری خون هرچه به روزهای پایانی ماه مبارک نزدیکتر می شویم با کمبود مواجه می شویم .رییس مرکز انتقال خون بم یادآورشد : در شبهای قدر یک پایگاه سیار انتقال خون در مسجد جامع بم مستقر خواهد شد .داشتن حداقل سن 17سال وحداکثر 65 سال ،داشتن کارت ملی،وزن بالای 50کیلوگرم وبرخورداری از شرایط کامل جسمی از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون است.

آدمین بازدید : 174 سه شنبه 01 مرداد 1392 نظرات (0)
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل دامپزشکی استان کرمان از ارتقای شاخص‌های رضایت‌مندی ارباب‌رجوع این اداره کل در سال 91 نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.
به گزارش بم پرس به نقل از گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ‌آزاده محسنی اظهار داشت: طرح سنجش میزان رضایت‌مندی مراجعان از خدمات دستگاه‌های اجرایی با هدف اطلاع‌رسانی از نحوه ارائه خدمات به مردم، شفاف‌سازی خدمات قابل ارائه، بهبود و اصلاح روش‌های ارائه خدمات و نظارت بر حسن رفتار کارکنان دستگاه‌های اجرایی با مردم در سه ماهه چهارم سال 91 در استان صورت پذیرفت.
وی ادامه داد: سنجش میزان رضایت‌مندی دستگاه‌های استان بر اساس چهار بعد سنجش آگاهی مراجعان، سنجش اعتماد مراجعان، رضایت از نحوه رفتار با ارباب‌رجوع و رضایت از فضا و تجهیزات فیزیکی بررسی شد.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه  جمع بندی و بررسی فرم‌های نظرسنجی دستگاه‌های مختلف استان توسط مسئولان ذیربط طی چند ماه  صورت گرفته است، ابراز داشت: تمام مستندات حاکی از روند رو به‌رشد این اداره کل نسبت به سال‌های گذشته است.
وی افزود: طبق نظرسنجی صورت گرفته بیشترین رضایت‌مندی از خدمات دامپزشکی با 97 درصد در شهرستان بم بوده است.
محسنی یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای تکریم ارباب‌رجوع را بازنگری در فرآیندها دانست و گفت: در این راستا اداره کل دامپزشکی استان کرمان با بازنگری در برخی فرآیندهای خود سعی کرد برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه ارباب‌رجوع، حضور مراجعان از شهرستان‌ها به اداره کل را تا حد امکان کم کند.
وی با اشاره به نقش رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری در تبیین برخی خدمات دامپزشکی در جامعه برای سهولت دسترسی بهره‌برداران به این خدمات گفت: اطلاع‌رسانی گسترده از طریق پورتال این اداره کل، خبرگزاری‌ها، نشریات مکتوب و صدا و سیما و ... موجب ارتقای رضایت‌مندی مراجعان به اداره کل دامپزشکی استان کرمان شده است.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: همکاران در اداره کل دامپزشکی استان کرمان آمادگی لازم برای دریافت، انتقادات و پیشنهادات مردم استان کرمان را دارند.
آدمین بازدید : 153 دوشنبه 31 تیر 1392 نظرات (1)
با توجه به زلزله‌خیر بودن فهرج
رعایت مقررات ملی ساختمان در روستاهای فهرج الزامی است

مدیر مرکز کنترل مقررات ملی ساختمان شهرستان فهرج گفت: رعایت مقررات ملی ساختمان در روستاهای فهرج با توجه به زلزله‌خیر بودن این منطقه باید جدی گرفته شود.

خبرگزاری فارس: رعایت مقررات ملی ساختمان در روستاهای فهرج الزامی است
  •  

بم پرس به نقل از فارس:مهدی قائمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: باید رعایت مقررات ملی ساختمان در روستاهای فهرج جدی گرفته شود.

وی خواستار همکاری بیشتر بخشداران در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان در روستاها شد و با اشاره به زلزله‌خیز بودن منطقه و اهمیت استحکام  واحدهای مسکونی بیان داشت: باید صدور پروانه‌های ساخت واحدهای مسکونی و ساخت و سازها در روستاها  توسط دهیاران روستاها در چهار چوب مقررات ملی ساختمان باشد.

مدیر مرکز کنترل مقررات ملی ساختمان فهرج در بر حفظ حریم‌ها و تعریض‌ها و اجرای نمای مناسب در روستاها تاکید کرد و عنوان کرد: باید در روستاها نسبت به صدور پایانه کار اقدام لازم صورت گیرد تا از ساخت اضافه بنا و ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود.

قائمی خواستار مشارکت بیشتر دهیاران روستاها در این زمینه شد و از تعامل خوب مردم این شهرستان با نظام مهندسی قدردانی و تشکر کرد و افزود: رعایت مقررات ساختمان سبب جلوگیری از خسارات زلزله در این منطقه که زلزله‌خیز می‌شود و به‌دنبال آن هم شهر رنگ پویایی و نشاط است.

وی همچنین از پشتیبانی امام جمعه، فرماندار برای پیشبرد و اهداف و خط مشی نظام مهندسی در این شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

آدمین بازدید : 197 دوشنبه 31 تیر 1392 نظرات (0)

جشن با شکوه میلاد امام حسن( ع) در ریگان برگزار می شود

ریگان ؛ بم پرس به نقل از خبرگزاری مهر: رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان از برپایی جشن باشکوه میلاد امام حسن( ع) در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام منصور نعمتی در گفتگو با خبر نگار ریگان اظهار داشت: امسال در اقدامی توسط کانونهای فرهنگی هنری مساجد جشن با شکوه میلاد امام حسن ع در مر کز شهرستان برگزار می شود.

وی با اشاره به وجود 80 کانون فرهنگی هنری مساجد در ریگان اظهار داشت: این کانونهای فرهنگی هنری مساجد جاده ترانزیتی ریگان؛ چابهار را نور افشانی و چراغانی می کرده و در شب میلاد امام حسن عسکری جشن با شکوهی با تجمع اعضاء این کانونها و مردم روستاهای شهرستان در مسجد ابولفضل این شهرستان برگزار خواهد شد.

آدمین بازدید : 138 دوشنبه 31 تیر 1392 نظرات (0)

استان کرمان وکسب رتبه سوم از لحاظ جمعیت شتر در کشور

بم پرس به نقل از صدا و سیمای کرمان:  استان کرمان از لحاظ جمعیت شتر در کشور رتبه سوم را داراست.‌‌معاون‌ بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: در این استان 18 هزار نفر شتر وجود دارد که از این لحاظ استان کرمان رتبه سوم را در کشور داراست .محمد علی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان افزود: از این میزان شتر  11  هزار نفر آن در جنوب استان و7 هزار نفر آن در شمال استان وجود دارد.وی از اجرای طرح پایلوت پرورش شتر با ایجاد مرتع مصنوعی در شهرستان ریگان خبر داد و افزود: در صورتی که این طرح طبق برنامه ریزی در ریگان اجرا شود در شهرستاهای دیگر استان نیز اجرا  خواهد شد .اسماعیلی از افزایش مصرف سرانه گوشت شتر در بین مردم استان در چند سال اخیر خبر دادو یادآور شد : گوشت شتر نسبت به سایر گوشتهای قرمز از سلامتی بیشتری برخوردار است.

آدمین بازدید : 195 دوشنبه 31 تیر 1392 نظرات (0)

افتتاح107واحد مسکونی مددجویان بهزیستی ریگان

بم پرس به نقل از صدا و سیمای کرمان:واحد مسکونی تکمیلی و بهسازی مددجویان زیر پوشش بهزیستی شهرستان ریگان در شرق استان کرمان به بهره برداری رسید. به گفته میرزاده رئیس اداره بهزیستی ریگان؛ برای هر یک از این واحدهای مسکونی 60 مترمربعی 25 میلیون ریال بصورت بلاعوض پرداخت شده است، که در اختیار مددجویان قرار گرفت.همچنین امروز120 طرح اشتغال زایی در ریگان افتتاح شد. این شغلها در زمینه گروهای همیار،خیاطی،مهد کودک،کلینیک و خیریه ، مشاغل خانگی ، عکاسی ، طرحهای توسعه کشاورزی و آلومینیوم سازی است .میرزاده رئیس اداره بهزیستی ریگان گفت: تسهیلاتی که در این زمینه در اختیار مددجویان قرار گرفته،ده،پنجاه و یکصدو پنجاه میلیون ریال است.در شهرستان ریگان 1200 نفر مستمری بگیر بهزیستی هستند.

آدمین بازدید : 172 دوشنبه 31 تیر 1392 نظرات (0)

تکمیل طرح های نیمه تمام در بم نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار است

بم - فرماندار بم گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام و عمران شهری شهرهای بم و بروات نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

به گزارش بم پرس به نقل از ایرنا، حسین زین الصالحین شامگاه یکشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بم افزود: پس از زلزله اقدامات عظیم و قابل توجهی در بم صورت گرفت اما در برخی موارد شاهد مشکلاتی در سطح این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بم نیازمند اعتبارات ویژه است، بر ضرورت توجه به امور فرهنگی در اختصاص اعتبارات تاکید کرد.

زین الصالحین تصریح کرد: نگاه امسال ما در بم، فرهنگی است و در این راستا هفته فرهنگی بم اواسط مهر سال جاری برگزار خواهد شد.

فرماندار بم، گفت: اعتبار 87 میلیارد ریالی سال گذشته بم کافی نبود و امسال تلاش خواهیم کرد تا طرح های نیمه تمام را کامل کنیم.

وی خواستار کار کارشناسی و برنامه ریزی در مورد تکمیل طرح های نیمه تمام و تعریف پروژه های جدید از سوی مدیران ادارات شهرستان شد.

مدیر آبفای بم نیز در این نشست با اشاره به معضل کم آبی موجود در شهرهای بم و بروات از حفر دو حلقه چاه در دشت حاجی آباد بروات خبر داد.

یدالله امیری زاده افزود: برای خط انتقال و ایستگاه پمپاژ انتقال آب به شهرهای بم و بروات نیازمند شش میلیارد ریال اعتبار هستیم.

آدمین بازدید : 303 یکشنبه 30 تیر 1392 نظرات (1)
آدمین بازدید : 440 یکشنبه 30 تیر 1392 نظرات (1)
با هزینه 7 میلیارد ریال
دانشگاه پیام‌نور نرماشیر بهره‌برداری می‌شود ‌

سرناظر عمرانی دانشگاه پیام‌نور استان کرمان گفت: ساختمان دانشگاه پیام نور واحد نرماشیر با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال به زودی بهره‌برداری می‌شود.

خبرگزاری فارس: دانشگاه پیام‌نور نرماشیر بهره‌برداری می‌شود ‌
 

 

بم پرس به نقل از فارس:سید ‌مهدی حسینی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه ساختمان اداری و آموزشی دانشگاه پیام‌نور واحد نرماشیر طی‌ یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ساختمان دانشگاه پیام نور واحد نرماشیر با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال در سال 1390 کلنگ‌زنی شد، بیان داشت: سالن ورزشی دانشگاه پیام‌نور واحد زرند نیز که در سال 1390 با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در دو فاز آغاز به کار کرد، طی دو ماه آینده افتتاح می‌شود. ‌

حسینی‌نسب افزود: سالن ورزشی دانشگاه پیام‌نور واحد زرند ‌هم‌اکنون در حال انجام‌ مراحل نازک‌کاری است که به زودی آماده بهره‌برداری و استفاده دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی در مورد احداث ساختمان دانشگاه پیام‌نور راور تصریح کرد: پروژه احداث ساختمان دانشگاه پیام‌نور واحد راور به دلیل عدم کفایت پیمانکار مدت زیادی معلق قرار گرفته بود.

حسینی‌نسب عنوان کرد: پس از پیگیری‌های مداوم، ابلاغ ماده 46 شرایط عمومی پیمان صورت پذیرفت و پس از ارسال تفویض از سوی سازمان مرکزی طی چند روز آینده ادامه عملیات ساخت ساختمان آغاز می‌شود. 

آدمین بازدید : 91 یکشنبه 30 تیر 1392 نظرات (0)
خرما به عنوان میوه ای پر انرژی است که از آن به عنوان تاج شیرینی ها یاد می شود.
بم پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران:احمد ساعدی ، متخصص تغذیه در گفتگو باخبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: خرما یکی از میوه هایی است که سهم بسیار مهمی در رژیم های غذایی ایرانی ها دارد.

وی عنوان کرد: به خرما ، تاج شیرینی ها می گویند به علت اینکه میوه ای با قند بالا و متراکم است که هر یک عدد خرما 20 کالری دارد.

وی خاطر نشان کرد: خرما ، میوه ای انرژی رسان با قند طبیعی و جذب سریع ،‌ می تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند و می تواند ویتامین A مورد نیاز بدن که اصلی ترین کاربرد آن تاثیر در بینایی را دارد.

وی خاطر نشان کرد: هر 3 عدد خرما برابر 60 کالری به اندازه یک واحد میوه به شمار می رود که فیبر موجود در خرما نگهدارندگی آب در بدن را خواهد داشت و از وعده های مهم در بهبود وضعیت گوارش افراد است.

آدمین بازدید : 299 یکشنبه 30 تیر 1392 نظرات (0)
توسط انتشارات سوره مهر؛

اثر جدید محمد علی علومی در آستانه چاپ

«طنز در خارستان حكیم» كتاب جدید محمدعلی علومی است كه وی طنز نویسی در دوران قاجار را مورد بررسی قرار داده است.
به گزارش بم پرس به نقل از سوره مهر، محمدعلی علومی درباره اثر جدید خود گفت: «طنز در خارستان حكیم» گزیده‌ای از طنزهای حكیم قاسمی كرمانی یكی از طنز نویسان برجسته كرمان در دوره قاجار است. 
 
وی در ادامه افزود: این طنزنویس دوران قاجار معلم محمدعلی‌شاه قاجار نیز بوده است و بیشتر طنزهایی كه وی می‌نویسد به نقد جامعه و آداب و رسوم آن می‌پردازد. 
 
علومی همچنین گفت: حكیم قاسمی در كتاب خارستان گاهی افسانه‌های رایج در دوره خود را موضوع طنز قرارداده است. چنین رویكردی به فرهنگ مردم در مثنوی و دیگر آثار بزرگ ادبی دیده می‌شود و موضوع همه حكایت‌ها، مباحث اخلاقی و لزوم رعایت اخلاق است. 
وی درباره شیوه طنز نویسی حكیم قاسمی كرمانی گفت: وی برخلاف طنز نویسانی مانند دهخدا كه نسل بعد از وی بودند و بیشتر به مضامین سیاسی می‌پرداختند، به مسائل اجتماعی می‌پرداخت. 
علومی گفت: حكیم قاسمی كرمانی یكی از طنز نویسان اواخر دوره قاجار بود كه متاسفانه بعد از انقلاب مشروطه و دوران پهلوی چندان به وی پرداخته نشد. تنها به همت ایرج افشار كه بعدها مجموعه آثار وی بدون تعلیقات منتشر شد. 
وی درباره شیوه كاری خود در این اثر گفت: در این اثر من گزیده‌ای از طنزهای حكیم قاسمی كرمانی را جمع‌آوری كرده‌ام و به همراه توضیح واژه‌ها و عبارت برای چاپ آماده كرده‌ام. 
وی درباره پرداختن به آثار طنز گفت: پیش از این كتاب «طنز پهلوی» را منتشر كردم كه بیشتر به شیوه‌های طنزنویسی و طنزنویسان متفاوتی كه در این دوره فعالیت می‌كردند، پرداختم. «طنز در خارستان حكیم» دومین كتابی است كه در حوزه طنز است و در آن به یكی از طنز نویسان مهم كرمانی پرداخته‌ام. 
علومی افزود: اگر در ادمه پشتیبانی و كمك‌های لازم انجام شود بنا دارم گزیده‌ای از طنزهای شیخ محمدحسن سیرجانی كرمانی معروف به «پیغمبر دزدان» را همراه با توضیحات آماده انتشار كنم. 
گفتنی است، این اثر تاكنون در طنزنویسی ایران مهجور و در حاشیه مانده بود اما با بررسی‌های كه علومی انجام داده، در بزودی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.
آدمین بازدید : 231 یکشنبه 30 تیر 1392 نظرات (0)
زمين لرزه ای به بزرگی 3.2 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) " محمدآباد" کرمان را لرزاند.
به گزارش بم پرس به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران؛ زمان این زمین لرزه را ساعت ۰۸:۳۲:۲۲.۱ با قدرت 3.2 ریشتر در " محمدآباد" کرمان  ثبت شده است.

آدمین بازدید : 253 شنبه 29 تیر 1392 نظرات (0)
کشمش و خرما بهترین جایگزین برای زولبیا و بامیه    
 

 مصرف زیاد قند های ساده مانند زولبیا و بامیه سلامت روزه داران را به مخاطره می اندازد بطوریکه در یک لحظه ، میزان زیادی کالری، چربی و قند وارد بدن می شود.برای جبران قند بدن ، معمولأ تمایل روزه داران به مصرف مواد قندی در ماه مبارک رمضان به ویژه در وقت افطار بیشتر می شود و گروهی از افراد هستند که به مصرف زولبیا و بامیه در این ماه گرایش بیشتری دارند.این گروه از افراد بیشترین حجم خوراکی های دریافتی را به مواد چرب ، قندی و شیرینی مانند زولبیا و بامیه اختصاص  می دهند، این در حالی است که کارشناسان همواره بر رعایت مصرف اصولی ترکیبات قندی تأکید می کنند.

آدمین بازدید : 258 شنبه 29 تیر 1392 نظرات (0)

در سه ماه نخست امسال در پروژه های انتقال گاز فازدوم بم و گلبافت در حدود 20 کیلومتر لوله گذاری انجام شده است.به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، مهندس ابوالفضل سرایلو مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان از روند رو به رشد اجرای خطوط انتقال فاز دوم خط انتقال بم و خط انتقال گلبافت خبر داد و گفت: فرآیند گازرسانی به شهرستان های بم و گلباف بر اساس برنامه مدون و زمان بندی انجام می شود که هم اکنون 20 کیلومتر از این پروژه ها لوله گذاری شده است و ما بقی آن با جدیت و تلاش در دست اقدام می باشد.وی با اشاره به اینکه 12 پروژه فعال خطوط انتقال گاز در استان کرمان در حال انجام است ، افزود: بر این اساس خط انتقال گل گهر سیرجان و خط انتقال بزنجان ـ کیسکان از توابع بافت به پایان رسیده است و پروژه های چون خط انتقال راین ، خط انتقال ایستگاه دوم رفسنجان و خط انتقال نیروگاه کهنوج ـ جیرفت و... نیز در حال انجام می باشد.سرایلو خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین پیشرفت کار و اجرای خطوط انتقال مربوط به گلبافت و بم می باشد ،که امیدواریم به زودی عملیات خطوط انتقال گاز در دیگر پروژه ها روند روبه رشدی را طی نماید .مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به اینکه شهرستان بم یکی از تاریخی ترین شهرستانهای استان کرمان در جنوب شرقی ایران است ، یادآور شد: اجرای عملیات گازرسانی به شهر بم یکی از با اهمیت ترین برنامه های شرکت گاز می باشد که با پیگیریهای به عمل آمده مسئولان و تلاش کارکنان این مجموعه امید است این پروژه عظیم در سال های آتی به پایان برسد و مردم شهرستان بم از نعمت گاز برخوردار شوند. 

آدمین بازدید : 267 شنبه 29 تیر 1392 نظرات (0)
ملکی:
کتابخانه گنبکی ریگان به جمع کتابخانه های مشارکتی استان کرمان پیوست
ریگان - بم پرس به نقل از خبرگزاری مهر: کارشناس امور مشارکت و شهرداریهای کتابخانه های عمومی استان کرمان گفت: کتابخانه مشارکتی روستای گنبکی ریگان با 110 متر زیربنا و مجموعه ای بالغ بر سه هزار نسخه کتاب به جمع کتابخانه های مشارکتی استان کرمان پیوست.
 

طیبه ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای سالجاری کتابخانه های 14 معصوم در شهرکرمان، میراب گهر در شهر رفسنجان و برج معاذ در روستای برج معاذ شهرستان فهرج تحت پوشش کتابخانه های مشارکتی  استان قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: کتابخانه های آیت الله بهجت ریگان، صالح امین روستای هنزاء رابر و مکتب الجواد شهرستان رفسنجان در نوبت تایید اخذ مجوز کتابخانه مشارکتی قرار دارند.

این مسئول یادآور شد: هدف از راه اندازی  کتابخانه های مشارکتی در سطح استان، ارتقا مطالعه مفید و تشویق مردم به کتابخوانی است که تحقق آن ارکان مختلفی دارد.

وی بیان داشت: از مهمترین ارکان ارتقاء فرهنگ کتابخوانی درجامعه، کتاب، منابع و فضاهای فیزیکی کتابخانه هاست،که هر مقدار بتوانیم کتابخانه‌های عمومی را به لحاظ منابع، دسترسی و سامان دادن به منابع و ایجاد فضای کتابخانه ای از طریق مشارکت با دستگاه های فرهنگی و... تقویت کنیم، می‌توانیم گامهای بلندتری در رسیدن به هدف برداریم.

ملکی افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی دارد پس ازانجام مراحل قانونی و انعقاد موافقت‌نامه با دستگاه‌های مختلف و دهیاریها ،کتابخانه‌ مشارکتی راه اندازی کند.

آدمین بازدید : 125 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)
با حضور مسئولان محلی صورت گرفت
افتتاح مرکز آموزش مربی ویژه ایتام در بم

مرکز آموزش مربی ویژه ایتام در شهر بروات بم با حضور جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: افتتاح مرکز آموزش مربی ویژه ایتام در بم

به گزارش بم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از بم، پیش از ظهر امروز و به مناسبت هفته بهزیستی مرکز آموزشی تربیت مربی «نقش ماندگار» ویژه ایتام با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی در بروات بم راه‌اندازی شد.

فرماندار بم در آیین افتتاح این مرکز آموزشی حمایت از ایتام و نیازمندان را از جمله وظایف خطیر مسئولان برشمرد و بر ضرورت همکاری هر چه بیشتر خیران در این زمینه تاکید کرد.

حسین زین‌الصالحین با اشاره به استعدادهای درخشان در میان فرزندان ایتام و نیازمند خواستار فراهم کردن شرایط تحصیل و همچنین تحصیلات تکمیلی آنها شد.

وی با تبریک هفته بهزیستی از مسئولان مربوطه خواست در زمینه جذب خیران و خدمت خالصانه و عاشقانه به ایتام تلاش کنند.

به گزارش فارس در این مرکز 15 دانش‌آموز دختر و 30 دانش‌‌آموز پسر در رشته‌های علمی، فرهنگی و ورزشی آموزش می‌بینند و پس از پایان دوره به عنوان مربی به ایتام آموزش می‌دهند.

این مرکز ویژه دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه است و دانش‌آموزان حاضر در این مرکز با عبور از بین دانش‌آموزان علاقمند به شرکت در این مرکز آموزشی برگزیده شده‌اند.

آدمین بازدید : 225 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)
امام جمعه بم:
نادیده گرفتن خدمات دولت بی‌انصافی است

امام جمعه بم گفت: نادیده گرفتن خدمات دولت‌های نهم و دهم بی‌انصافی است.

خبرگزاری فارس: نادیده گرفتن خدمات دولت بی‌انصافی است

به گزارش بم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از بم، حجت‌الاسلام قاسم دانشی ظهر امروز در آیین نماز جمعه این هفته نادیده گرفتن خدمات دولت‌های نهم و دهم را بی‌انصافی دانست و بر ضرورت عدم سیاه‌نمایی در این زمینه تاکید کرد.

وی با اشاره به دیدار هفته اخیر رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهور و هیئت دولت اظهار داشت: ایشان کار شبانه‌روزی و پرحجم و بی‌اعتنایی مسئولان به امتیازات را از جمله ویژگی‌های دولت‌های نهم و دهم دانستند.

امام جمعه بم احساس شرم نکردن را از جمله ویژگی‌های دولت‌های احمدی‌نژاد دانست که توسط رهبر معظم انقلاب به آن اشاره شده است و افزود: نادیده گرفتن خدمات آب به آسیاب دشمن ریختن است.

دانشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام تحمل مشکلات نیازمندان را یکی از مؤلفه‌های ماه مبارک رمضان برشمرد و عنوان کرد: نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد خمینی (ره) در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

آدمین بازدید : 295 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

خواص خرما از زوایای مختلف

مقدار انرژی ناشی از خوردن خرما از قند ساده بسیار کمتر است و بسیار کمتر از قند، افراد را دچار چاقی و اضافه وزن می‌کند و فواید مختلف خرما تاثیر موثری برای سلامتی دارد.

خرما میوه سرشار از فیبر طبیعی است و روغن، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و منیزیم به وفور در آن یافت می‌شود. به علاوه خرما سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. به طوری که گفته شده وجود خرما در یک رژیم غذایی سالم و متعادل اجتناب‌ناپذیر است.
افراد به روش‌های مختلفی از خرما استفاده می‌کنند. مانند مخلوط کردن شیره‌ی خرما با شیر، خوردن آن با نان و کره تا تهیه‌ی غذا و شیرینی‌های لذیذ و مقوی متنوع. و به مغز و عضلات برسد تا ذهن و بدن توانایی خود را باز یابند؛ همه‌ی این‌ها با مصرف خرما امکان پذیر است.


خواص درمانی
خرما در درمان یبوست، اختلالات روده‌ای، مشکلات قلبی، ضعف جنسی و اسهال مفید است و جزو مواد غذایی ملین به شمار می‌آید. به همین دلیل برای افرادی که از یبوست رنج می‌برند مفید اعلام شده است. برای این که هر چه بهتر و بیشتر از این خاصیت خرما استفاده کنید، بهتر است خرما را یک شب کامل در آب خیس دهید. صبح روز بعد خرماهای خیس خورده را مانند شربت مصرف کنید.

آدمین بازدید : 166 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)
بر اثر وزش توفان و گرمای هوا
2 هزار هکتار نخلستان در فهرج خسارت دید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فهرج گفت: وزش توفان و گرمای هوا موجب ریزش محصول 2 هزار هکتار از نخلستان‌های شهرستان فهرج شده است.

خبرگزاری فارس: 2 هزار هکتار نخلستان در فهرج خسارت دید

علی دریجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: گرمای بی‌سابقه و وزش توفان‌ شن در فهرج موجب ریزش محصول خرمای 2 هزار هکتار از نخلستان‌های این شهرستان شده است.

وی با اشاره به وزش باد شدید طی چند روز گذشته در فهرج عنوان کرد: 4 هزار و 700 هکتار نخلستان در شهرستان فهرج بارور است که محصول 2 هزار هکتار بر اثر وزش باد و گرمای هوا دچار ریزش شده است.

دریجانی تصریح کرد: شهرستان فهرج یکی از قطب‌های کشاورزی استان کرمان به شمار می‌رود که خرمای آن شهرت جهانی دارد و از مهم‌ترین محصولات کشاورزی این منطقه محسوب می‌شود. 

به گزارش بم پرس به نقل از فارس به دنبال وزش توفان و گرمای بی‌سابقه تیر ماه در فهرج محصول نخلستان‌های این شهرستان به شدت دچار ریزش شده است و این موضوع نگرانی کشاورزان را به دنبال دارد

ریزش خرما در بخش نگین کویر فهرج از شدت بیشتری بر‌خور‌دار است.

آدمین بازدید : 238 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

جمع خواني قرآن كريم در سيماي مركز كرمان و شبكه شما

مراسم جمع خواني قرآن كريم هر سحر گاه از ساعت 4:40 تا 5:40 دقيقه به صورت زنده از مسجد جامع بم از شبكه كرمان و شبكه شما پخش مي شود.
به گزارش بم پرس به نقل ازباشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي مراسم جمع خواني قرآن كريم هر سحر گاه از ساعت 4:40 تا 5:40 دقيقه به صورت زنده از مسجد جامع بم از شبكه كرمان وشبكه شما پخش مي شود . اين برنامه با حضور مردم روزه دار بم و دوستداران كلام الله مجيد و قاريان برتر استان و بم برگزار مي شود . 
 
همچنين در ايام ماه مبارك رمضان  مراسم جمع خواني قرآن كريم  از ساعت 17 تا 18 هر روز به صورت زنده از حسينيه ثارالله كرمان پخش مي شود و قاريان برتر استان هر روز يك جزء قرآن كريم را در حضور علاقه مندان به كتاب وحي قرائت مي كنند.
آدمین بازدید : 143 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)
به همت کانون‌های مساجد صورت می‌گیرد
‌جمع‌خوانی قرآن کریم در 50 مسجد‌‌ ریگان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ریگان گفت: به همت کانون‌های‌ فرهنگی هنری مساجد مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در 50 مسجد‌ شهرستان ریگان برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: ‌جمع‌خوانی قرآن کریم در 50 مسجد‌‌ ریگان

-------------------------------
 

 

حجت‌الاسلام منصور نعمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در 50 مسجد ریگان برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ریگان افزود: این مراسم توسط قاریان برجسته شهرستان برگزار می‌شود که با استقبال خوب مردم روبه‌رو است.

نعمتی با اشاره به اینکه این جمع‌خوانی قرآن کریم برای نخستین بار در شهرستان ریگان برگزار می‌شود، عنوان کرد: سال جاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اقدامی این کار را در ماه مبارک رمضان انجام دادند.

وی خاطر نشان کرد: این مراسم‌‌ به صورت جداگانه در 50 مساجد روستاهای شهرستان برای برادران بعد از نماز صبح و خواهران قبل از نماز مغرب و عشا‌ برگزار می‌شود.

نعمتی با بیان اینکه بیشترین استقبال کننده از مراسم‌ جمع‌خوانی قرآن را جوانان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: به طور متوسط 150 نفر از مردم روستا در این مراسم حضور دارند و گاهی نیز به بیش از 200 نفر‌ می‌رسد‌.

وی افزود: ساکنان روستاهای اطراف نیز برای حضور در این مراسم و بهره‌گیری از برکات و فضائل جمع‌خوانی قرآن، مسافتی را پیاده طی می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مناطق عشایری‌ ابراز داشت: سال جاری ‌مراسم جمع‌خوانی قرآن در مناطق عشایری شهرستان برگزار می‌شود که با استقبال خوب مردم این مناطق روبه‌رو شده است‌.

وی گفت: در شهرستان ریگان 80 کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند که رتبه اول را در زمینه ایجاد کانون‌های‌ فرهنگی هنری استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

آدمین بازدید : 216 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)
رييس سازمان تبليغات بم

رییس سازمان تبلیغات بم؛ 
مبلغان دینی فواید روزه داری را برای مردم تبیین کنندبم پرس به نقل از خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی بم بر ضرورت برخورد ارشادی با افراد روزه خوار در جامعه تأکید کرد.
 

حجت الاسلام محمد علی‌آبادی، رییس اداره تبلیغات شهرستان بم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: ماه مبارک رمضان ریشه در اسلام دارد و در این ماه قرآن کریم بر پیامبر اکرم نازل شد و کتب‌های الهی نیز در این ماه نازل شده‌اند.

 

وی در ادامه افزود: ماه مبارک رمضان فواید زیادی دارد که اگر مردم فواید روزه را بدانند که روزه هم جسم انسان و هم روح انسان را سالم و پاکیزه می‌کنند هیچ وقت دست از روزه برنمی‌داشتند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بم تصریح کرد: ماه مبارک رمضان وسیله‌ای است تا انسان روح خود را پرورش داده و روح خود را از گناهان پلید پاک کند و وظیفه روحانیان این است که در این ماه احکام و مسائل مهم دین را متذکر شوند.

 

حجت الاسلام علی‌آبادی با بیان این که روحانیان باید بدانند که در این ماه فرصت بسزایی دارند، اظهار داشت: مردم در این ماه گرایش بسیاری به سوی مسجد دارند و مبلغان با تبین مسائل دین و با برنامه ریزی منظم جوانان را جذب مساجد کنند.

 

وی با بیان این که اگر مردم با فواید و احکام روزه آشنا شوند، ابراز داشت: تأثیر آن در جامع بسیار زیاد است زیرا باعث می‌شود مردم به سوی روزه روی آورند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بم در ادامه گفت: حضور روحانیان در مساجد یک تبلیغ است زیرا روحانی با آراستگی دینی و اخلاق می‌تواند سبب جذب جوانان شود و باید جوانان را تشویق به دین کنیم.

 

وی با اشاره به مسٱله روزه خواری تصریح کرد: نیروی انتظامی با کمک مردم و مسؤولان باید این مسأله را در جامعه جا بیندازند که روزه خواری جرم است و باید به او تذکر داده شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بم درپایان گفت: با افراد روزه خوار باید برخورد ارشادی داشته باشیم زیرا تاثیر آن بیشتر از برخورد فیزیکی است.

آدمین بازدید : 236 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

800 تن خرماي نخلكاران اندوهجردي در انبارها

بم پرس به نقل از واحد مرکزی خبر:800 تن خرمای نخلکاران اندوهجرد از توابع بخش شهداد شهرستان کرمان به علت فروش نرفتن از سال قبل ، در سردخانه ها انبار شده است.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان گفت : پیشتر سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه تعاون روستایی ، خرمای کشاورزان این منطقه را به صورت تضمینی خریداری می کر د اما تاکنون در این رابطه ازسوی ادارات یاد شده مجوزی مبنی بر خرید تضمینی صادر نشده است.
سلاجقه افزود : قیمت پیشنهادی کشاورزان هم بیشتر از حداکثر قیمت بازار است که این امر موجب شده است تا نخلکاران در فروش محصولشان در بازاربا چالش جدی مواجه شوند.
درحالی که بیشتر محصول خرمای پارسال کشاورزان اندوهجردی هنوز فروش نرفته است پیش بینی می شود امسال نیز بیش از 800 تن خرمای دیگر به این محصول اضافه شود.
هر کیلوگرم خرمای مضافتی درجه یک شهرستان بم در استان بین5 تا 6 هزار تومان است.

آدمین بازدید : 371 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

اهدای خون در ماه رمضان آسیبی به بدن نمی رساند

مدیركل انتقال خون استان كرمان گفت : به استناد استفتائات از مراجع گرانقدر تقلید، اهدای خون نه تنها باعث ابطال روزه نمی شود بلكه واجب كفایی هم شمرده شده است.

بم پرس:دکتر مهدیزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اشاره به اینکه كاهش اهدای خون در ماه مبارک رمضان موجب كاهش ذخایر خونی می شود ، خاطرنشان کرد: هزار و 200 بیمار تالاسمی در استان برای بقای خود نیازمند دریافت حداقل دو بار خون در ماه هستند بطوریكه 35 تا 40 درصد خون تولیدی به مصرف بیماران تالاسمی می رسد.

وی با بیان اینکه پایگاه های انتقال خون کرمان ، سیرجان ، رفسنجان ، جیرفت ، بم وکهنوج در ماه مبارک رمضان در ساعات اداری آماده خدمت به شهروندان هستند ، خاطرنشان کرد: مرکز اهدای خون شریعتی (روبروی مسجد جامع کرمان ) تا دو ساعت بعد از افطار نیز به همشهریان روزه دار خدمات ارائه می کند.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه در شب های قدر مراكز اهدای خون با ازدحام جمعیت مواجه می شود از اهدا كنندگان خواست به شب های دیگر نیز برای اهدای خون توجه داشته باشند تا میزان اهدای خون به طور متعادل در ماه مبارك رمضان توزیع شود.

دکترمهدیزاده خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان به همه‌ گروه‌ های خونی نیاز است، اما نیاز به گروه‌ های خون منفی بیشتر است.

وی برای اطلاع اهداکنندگان خون سالم یادآورشد: به همراه داشتن كارت ملی ، سن بالاي 17 سال و كمتر از 65 ، وزن بالاي 50 كيلوگرم ، برخورداري از سلامت كامل جسمي به تشخيص پزشك پايگاه ، رعايت فواصل زماني سه ماه براي آقايان و4 ماه براي خانمها از شرایط اهدا کنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت : برای جلوگیری از ضعف و بی حالی، بعد از اهدای خون توصیه می شود روز قبل و بعد از اهدای خون در فاصله افطار تا سحر مایعات به ویژه نوشیدنی های شیرین مصرف و در صورت امکان، در همان ساعات آغازین صبح به مراكز اهدای خون مراجعه شود.

آدمین بازدید : 213 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

ارگ قدیم بم از فهرست میراث جهانی در معرض خطر خارج شد.
بم پرس:فرماندار بم گفت: سازمان یونسکو ارگ قدیم بم را به خاطر مرمت ، بازسازی و حفظ و نگهداری از فهرست میراث جهانی در معرض خطر خارج کرد.
آاقای زین الصالحین گفت: سالانه یک و نیم میلیارد تومان برای ارگ قدیم بم هزینه می شود و تاکنون بیش از25 نقطه از ارگ قدیم از جمله سر درها با 13میلیارد تومان اعتبار 100 درصد بازسازی و مرمت شد.
وی با اشاره به اینکه 100 درصد مجموعه ارگ قدیم آوار برداری شد ، گفت: 85 درصد آثار این مجموعه تاریخی هم ایمن سازی شد.
ارگ قدیم بم به عنوان بزرگترین بنای خشتی جهان با بیش از 2 هزار و 500 سال قدمت در زلزله دی سال1382 به طور 100 درصد ویران شد.

آدمین بازدید : 214 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)
 
 

خروج پرونده بم از فهرست ميراث فرهنگي جهان

برنامه اين هفته "ميراث ماندگار" راديوگفتگو  به بحث و بررسي درباره علل خروج پرونده بم  از فهرست ميراث فرهمگي جهان مي پردازد.


 به گزارش روابط عمومي رسانه ملي؛ برنامه "ميراث ماندگار  به بررسي موضوعاتي چون، اجراي طرح جامع مديريتي براي بم و چگونگي مشاركت مردمي درحفظ آن ازجمله گفتمان هاي موردنظرخواهد پرداخت. اين برنامه روز چهارشنبه با حضور كارشناسان محمد حسن طالبيان مديردفتر تدوين پرونده هاي جهاني و مهدي كرامت فر كارشناس مرمت ومسئول امربين الملل  پايگا ه هاي جهاني به روي آنتن مي رود.

"ميراث ماندگار"به تهيه كنندگي فرهاد دهنوي، چهارشنبه 26 تيرساعت18:30 ازراديوگفتگو موج اف ام پخش مي شود.

آدمین بازدید : 300 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

قهرمانی تیم دادگستری بم در مسابقات فوتسال ادارات بم،یادواره دکتر بهشتی

بم پرس به نقل از صدا و سیمای کرمان:تیم دادگستری بم در مسابقات فوتسال ادارات این شهرستان به عنوان قهرمانی دست یافت .به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمان در بازی فینال رقابتهای فوتسال ادارات بم ،یادواره دکتر بهشتی که دیشب در سالن ورزشی دادگستری بم برگزار شد ، دو تیم دادگستری بم وبانک رفاه به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت تیم دادگستری در دیداری مهیج با نتیجه 5بر3به پیروزی رسید .در دیدار رده بندی نیز دوتیم دانشگاه علوم پزشکی واداره مخابرات با یکدیگر به رقابت پرداختند که تیم دانشگاه علوم پزشکی با نتیجه 3برصفر تیم مخابرات را شکست داد .در این دوره از رقابتها که با حضور 12تیم از ادارات بم برگزار شد سجاد دوستعلی با 18گل زده به عنوان آقای گل رقابتها انتخاب شد .این رقابت ها از 7 تیر ماه در شهرستان بم آغاز و تا 23 تیر ماه ادامه داشت .

تعداد صفحات : 10

درباره ما
Profile Pic
اخبار استان کرمان شهرستان بم ریگان فهرج نر ماشیر شهر بروات گنبکی نظام شهر راین گلباف رستم آباد بم محمدآباد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آشنائي با بم

    سوغات بم

    اماكن تاريخي 

    مشاهير  بم

    غذاهاي سنتي بم

    هنر بم

    تصاويري از بم

    مكانهاي گردشگري

    روستاهاي زيبا 

    محصولات 

    صنايع 

    نقشه بم

    تاريخ بم

    زيبائيهاي شهر

    مراسم فرهنگي

    بازيهاي سنتي

    بم نوين




    آمار سایت
  • کل مطالب : 276
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 156
  • بازدید ماه : 945
  • بازدید سال : 12,634
  • بازدید کلی : 265,978
  • کدهای اختصاصی
    ,