loading...
پایگاه خبری و تحلیلی بم پرس
آدمین بازدید : 142 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

شروع مجدد آسفالت معابر  در بم

بم پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران:شهردار بم گفت:عملیات آسفالت مجدد معابر بم آغاز شده وتا پایان شهریور ماه 220هزار متر مربع از معابر وکوچه های شهر بم آسفالت می شود .ریاضی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای سال 92تا کنون 29هزارو200متر مربع ، شامل 9معبردر بم آسفالت شده است افزود: شهروندان در آسفالت 32معبر زیر 12متر مشارکت داشته اند .وی با بیان اینکه در آسفالت مشارکتی ،برای هرمتر مربع ،22درصد هزینه آسفالت توسط مردم پرداخت می شود افزود: براساس قرارداد بسته شده تا کنون 65درصد از حجم عملیات آسفالت معابر بم انجام شده است آقای ریاضی گفت:برای آسفالت معابر وکوچه های بم اعتباری قریب به 16میلیارد تومان از محل ماده 17 در نظر گرفته شده که برای تکمیل زیرسازی وآسفالت 938معبر کم عرض وعریض شهر بم به بیش از66میلیارد تومان اعتبار دیگر نیازمند هستیم .شهردار بم یاد آور شد: میزان آسفالت انجام شده از محل این اعتبار،تا پایان سال 91 شامل 97معبر بوده است .

آدمین بازدید : 226 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

 کشف 217 کيلو مواد در کاميون حامل بيسکويت

بم پرس به نقل از خبرگزاري آريا- فرمانده انتظامي بم استان کرمان از کشف 217 کيلوگرم ترياک و دستگيري يک قاچاقچي در عمليات ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ "هادي ثمره" با اعلام اين خبر گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر بم در راستاي مبارزه بي امان با سوداگران مرگ، هنگام ايست و بازرسي و گشت زني هاي نامحسوس در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان، شب گذشته  به يک دستگاه کاميون حامل بار بيسکويت که از زاهدان عازم اهواز بود مشکوک و خودرو را متوقف کردند.
فرمانده انتظامي بم خاطرنشان کرد: ماموران انتظامي پس از انتقال اين کاميون به پارکينگ و بازرسي از آن  يک محموله 217 کيلويي ترياک که به طرز ماهرانه اي در قسمت بار وسيله نقليه جاساز شده بود را  کشف کنند.
"ثمره" تصريح کرد: در اين رابطه يک قاچاقچي دستگير و به همراه محموله مواد مخدر کشف شده به منظور تشکيل پرونده به پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بم انتقال يافت.

آدمین بازدید : 324 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)
فرماندار بم:
هفته فرهنگی بم برگزار می‌شود

فرماندار بم گفت: هفته فرهنگی بم با محوریت جشن خرما و برنامه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و قرآنی مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: هفته فرهنگی بم برگزار می‌شود
 

 

به گزارش بم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از بم، حسین زین‌الصالحین ظهر امروز در دیدار با جمعی از قاریان قرآن کریم اظهار داشت: جوانان مؤمن و متدین شهرستان بم استعداد خوبی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی دارند و همواره نشان دادند که مردمی دیندار و ولایتمدار هستند.

وی افزود: ما تلاش داریم از استعداد و توان جوانان در عرصه‌های مختلف به نحو شایسته استفاده کنیم و این اندیشه جوانان خلاق را به کار گیریم تا شاهد حضور تمام جوانان در برنامه دینی باشیم.

فرماندار بم عنوان کرد: وجود راهنما و مشاور در دوران جوانی بسیار مهم و کارساز است و ما را به سمت پیشرفت و توسعه هدایت می‌کند، لذا می‌طلبد، جوانان ما این مسائل را مد نظر داشته باشند و بهره‌گیری از معانی و مفاهیم قرآن باید در جامعه گسترش یابد.

زین‌الصالحین بیان داشت: همواره پشتیبان و حامی جوانان بوده و هستم و معتقدم که فکر و ایده جوانان قابل اجرا و نتیجه‌بخش است.

وی ابراز داشت: در نظر داریم در مهر ماه سال جاری هفته فرهنگی بم را با محوریت جشن خرما و همچنین برنامه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و قرآنی برگزار کنیم که نیازمند مشارکت تمام مردم به‌ویژه جوانان هستیم.

 

   به گزارش فارس در این دیدار جوانان به بیان خواسته‌های خود از جمله افزایش حمایت مسئولان از فعالیت‌های قرآنی، کسب رتبه در مسابقات قرآن و تواشیح در بخش‌های مختلف و حمایت از مؤسسات قرآنی شهرستان را مطرح کردند و فرماندار بم قول‌های مساعدی را در زمینه این درخواست‌ها داد.

آدمین بازدید : 184 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)
رئیس دامپزشکی بم خبر داد
تشدید نظارت دامپزشکی بم در ماه مبارک رمضان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم از تشدید نظارت‌های دامپزشکی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

خبرگزاری فارس: تشدید نظارت دامپزشکی بم در ماه مبارک رمضان
 

 

بم پرس به نقل از فارس:مسعود اسدی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بم از افزایش نظارت‌های دامپزشکی در ایام ماه رمضان خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های دقیق و هماهنگی با تمام دستگاه‌های ذیربط به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان صورت گرفته است.

وی گفت: اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل بهداشتی در تمام ایام ماه مبارک از ساعت هشت صبح تا 20 شب در دو شیفت کاری سازماندهی شده که بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کنند.

اسدی‌پور بیان کرد: اکیپ‌های نظارتی این شبکه بر تمام مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها، کشتارگاه دام، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی و کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی نظارت ویژه دارند.

وی ابراز داشت: همشهریان عزیز حین خرید محصولات مورد نیاز خود به نکات بهداشتی از جمله تاریخ انقضای محصول دقت داشته باشند و همچنین از مراکز معتبر و زیر نظارت دامپزشکی خرید انجام دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم اذعان داشت: گوشت خریداری شده باید ممهور به مهر دامپزشکی و دارای لیبل باشد و همچنین محصولات بسته‌بندی شده باید دارای بسته‌بندی مناسب و سالم و دارای تاریخ تولید و انقضا باشند.

 

   اسدی‌پور عنوان کرد: همشهریان در صورت برخورد با هر گونه مشکل و یا تخلف می‌توانند مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان بم اطلاع دهند و یا با شماره تلفن 2213744 تماس حاصل کنند.

آدمین بازدید : 263 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)
 

کرمان: ساليانه بيش از 160 هزار تن خرما درشرق کرمان توليد مي شود
نماينده شوراي اصناف کشور در استان کرمان ، شهرستان بم گفت: ساليانه 160 هزار تن رطب مضافتي در شرق استان کرمان برداشت مي‌شود که 80 هزار تن از اين ميزان در شهرستان بم توليد مي شود
 

 

به گزارش بم پرس به نقل از پايگاه اطلاع رساني شوراي اصناف کشور" مرتضي کردستي" افزود: شهرستان بم يکي از قطبهاي مهم توليد خرما در کشور محسوب مي شود و به دليل توليد خرماي مضافتي با کيفيت بسيار بالا خرماي بم شهرت جهاني دارد .

وي با اشاره به اينکه سالانه 9 هزار تن مرکبات و 2 هزار و 500 تن پسته در شهرستان بم توليد و برداشت مي‌شود اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان بم پتانسيل هاي فراواني براي توليد دارد که اين زمينه ها حمايت و سرمايه گذاري فعالان اقتصادي را مي طلبد.

کردستي با بيان اينکه واردات اقلام و کالاهاي مشابه ، توليد داخل را با مشکلاتي مواجه کرده است؛ تأکيد کرد:‌ بسياري از توليدي‌ها و کارگاه‌هاي فعال در حوزه هاي مختلف و مشاغل مرتبط به دليل کالاهاي وارداتي مشابه ،تعطيل و يا در شرف تعطيلي هستند .

وي با اشاره به اينکه کارگاههاي توليدي کوچک نقش مهمي در توليد کشور دارند که براي ارتقاء و رشد آنان بايد حمايت هاي لازم صورت گيرد، اظهار داشت: اين کارگاهها نيازمند دستگاهها وماشين آلات به روز جهت افزايش بازدهي توليدات خود مي باشند که با حمايتها و تسهيلات مورد نياز، مي شود اين شرايط را فراهم کرد.

کردستي تصريح کرد: آنچه که قرار بود از محل هدفمند کردن يارانه‌ها صرف حمايت از توليد و تقويت چرخه توليد شود هنوز اختصاص داده نشده و عملاً بسياري از بنگاه‌هاي توليدي با حداقل ظرفيت فعاليت مي کنند.

اين کارشناس صنفي اظهار داشت: حمايت از بخش توليدي يک موضوع مهم و اساسي است زيرا ساماندهي توليد و افزايش بازدهي و بهينه سازي مصرف انرژي تنها درصورت حمايت از بنگاههاي اقتصادي توليدي ممکن است.

نماينده شوراي اصناف کشور در استان کرمان ، شهرستان بم تعداد واحدهاي صنفي فعال در اين شهرستان را 4 هزار و 500 واحد برشمرد.

آدمین بازدید : 420 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

تحصیل نوجوان معلول بمی در مدرسه تیزهوشان

 

تحصیل نوجوان معلول بمی در مدرسه تیزهوشان

به گزارش  بم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از بم، امیرعلی عبدالهی نوجوان معلول بمی که از بدو تولد از هر دو دست فلج بوده، دانش آموز مدرسه راهنمایی تیزهوشان شهرستان بم است و در زمینه خوشنویسی، نقاشی، احکام و سایر امور فرهنگی و هنری نمونه ای بارز و الگویی کم نظیر به شمار می رود، وی در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده است.

حسین زین الصالحین فرماندار بم ظهر امروز در حاشیه بازدید از اداره بهزیستی در جمع کارکنان این اداره گفت: توانایی خوبی در مجموعه بهزیستی وجود دارد و مددکاران نشان دادند که خدمت به مددجویان زیرپوشش به غیر از فداکاری و ایثار نیست.

وی افزود: در حادثه زلزله دی ماه ۸۲ علاوه بر تخریب ۱۰۰ درصدی ساختمان ها در بم ما شاهد معلولیت تعداد زیادی از همشهریان و همچنین بدون سرپرست شدن زنان و فرزندان بودیم که این مسئله وظیفه بهزیستی را سنگین تر کرد.

فرماندار بم بیان داشت: حمایت های خوب دولت، خیران و موسسات مردمی سبب شده تا در حال حاضر مشکلات جامعه هدف بهزیستی کاهش یابد و ایجاد رفاه نسبی آنها در دستور کار قرار دارد.

زین الصالحین ابراز داشت: مردم بم قابل تکریم هستند و راه اندازی مرکز نگهداری معتادان پر خطر در شهرستان بم که ویژه مراکز استان ها است، دلیل اثبات این مسئله است.

وی افزود: ارتقا و رشد شهرستان بم در سایه تعامل و برادری صورت می گیرد و ما باید زیبایی ها و ظرفیت های بم را از راه های مختلف نشان دهیم.

به گزارش فارس، فرماندار بم پس از بازدید از اداره بهزیستی و دیدار با کارکنان این اداره از با خانواده یک نوجوان معلول نمونه و خلاق و همچنین با خانواده دو معلول ضایعه نخاعی جسمی حرکتی دیدار کرد که در بدترین وضع موجود به زندگی خود ادامه می دهند.

امیرعلی عبداللهی نوجوان معلول بمی که از بدو تولد از هر دو دست فلج بوده، دانش آموز مدرسه راهنمایی تیزهوشان شهرستان بم است و در زمینه خوشنویسی، نقاشی، احکام و سایر امور فرهنگی و هنری نمونه ای بارز و الگویی کم نظیر به شمار می رود، وی در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده است.   

آدمین بازدید : 208 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)
فرماندار بم خواستار شد
راه‌اندازی تلفن گویا ویژه تخلفات تاکسی‌های شهری در بم

فرماندار بم گفت: یک سامانه تلفن گویا ویژه تخلفات تاکسی‌های شهری در بم برای ارائه شکایت‌های مردمی راه‌اندازی شود.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی تلفن گویا ویژه تخلفات تاکسی‌های شهری در بم
 

 

به گزارش بم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از بم، حسین زین‌الصالحین بعد از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان بم اظهار داشت: وجود مسافربرهای شخصی محور بم ـ کرمان در ورودی شهر مشکلاتی را ایجاد کرده که باید راهنمایی و رانندگی تلاش بیشتری درباره عدم توقف آنها داشته باشد.

وی افزود: ایجاد پارکینگ ویژه خودروهای سواری کرایه در محل میدان ورودی شهر بسیار ضروری است تا این محل ساماندهی و سوار شدن مسافران بدون هیچ مشکلی صورت گیرد.

فرماندار بم ابراز داشت: با توجه به راه‌اندازی پایانه مسافربری شهرستان بم همچنان شاهد مشکلاتی در زمینه انتقال مسافران به‌وسیله اتوبوس به سایر شهرستان‌ها هستیم که انتظار می‌رود، مسئولان تعاونی همکاری بهتری داشته باشند.

فرماندار بم تصریح کرد: صدور دفترچه رانندگی برای رانندگان تاکسی‌های شهری باید با دقت بیشتری انجام شود تا افراد شایسته و لایق انتخاب و مردم با آسایش و آرامش در سطح شهر تردد کنند.

زین‌الصالحین ابراز داشت: با توجه به اینکه شاهد بروز برخی تخلفات توسط رانندگان تاکسی‌های شهری هستیم، می‌طلبد یک سامانه تلفن گویا راه‌اندازی شود و مردم شکایات خود را از این طریق به گوش مسئولان مربوطه برسانند.

 

   وی خواستار راه‌اندازی اتحادیه تاکسی‌داران شهرستان بم شد و گفت: این اتحادیه باید به‌صورت هیئت امنایی و توسط راننده‌ها مدیریت شود تا واحد تاکسیرانی شهرداری بتواند به صورت آزادانه بر تخلفات رسیدگی کند.

آدمین بازدید : 188 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

پیگیری برای سرمایه گذاری شرکت مس در راین

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت:پيگيري هاي لازم براي سرمايه گذاري شرکت مس در بخش راین در حال انجام است.

به گزارش بم پرس به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان زاهدی در جلسه شورای اداری راین با اشاره به طرح انتقال گاز به این منطقه افزود: خوشبختانه با پیگیری های مجمع نمایندگان استان کرمان، اعتبار لازم برای اجرای این طرح تامین شده که انتظار می رود در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از آن باشیم.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پیگیری راه اندازی دانشگاه پیام نور را از خواسته های به حق مردم راین دانست و افزود: این دانشگاه می تواند در افزایش سطح تحصیلات مردم این منطقه موثرباشد و مانع از مهاجرت جوانان به مرکز استان و یا سایر مناطق دانشگاهی شود.

 

زاهدی حل مشکلات و مسائل مربوط به بخش راین را در اولویت برنامه های کاری خود برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری هاي مکرر فرماندار کرمان، امام جمعه وبخشدار راين و همچنين مديران ادارات شهرستاني و استاني بخشی از مشکلات این بخش رفع شده است.

آدمین بازدید : 185 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)
رئیس شبکه دامپزشکی نرماشیر خبر داد
سمپاشی 9 هزار متر مربع مکان دامی در نرماشیر

رئیس شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 8 هزار رأس دام و 9 هزار متر مربع مکان دامی در این شهرستان سمپاشی شده‌اند.

خبرگزاری فارس: سمپاشی 9 هزار متر مربع مکان دامی در نرماشیر

 

 

بم پرس به نقل از فارس:حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دام از اهداف مهم سازمان دامپزشکی کشور بوده که این مهم در قالب اقداماتی از جمله واکسیناسیون، سمپاشی، مراقبت و ... است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین این محورها شامل سمپاشی دام و اماکن دامی است، زیرا بیماری‌های انگلی خارجی دام شامل کنه‌ها، شپش‌ها، کک‌ها، جرب‌ها هستند که از جنبه اثرات مضر و آسیب‌زایی این انگل‌ها می‌توان به بروز کم‌خونی، آسیب‌های وارده به بافت پوست دام، فلجی عضلانی، کاهش رشد و راندمان تولید در دام و انتقال بیماری‌های ویروسی و باکتریایی دام و انسان اشاره کرد.

جعفری بیان داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شبکه در راستای طرح‌های سازمان دامپزشکی و در قالب طرح جامع مبارزه با تب خونریزی‌دهنده، سمپاشی دام و اماکن دامی است به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون 7 هزار و 200 رأس دام سبک، 802 رأس دام سنگین و 9 هزار متر مربع مکان دامی سمپاشی شده‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و مصادف شدن این ماه با فصل گرما کنترل و نظارت این شبکه از مراکز عرضه، توزیع و فروش فرآورده‌های دامی تشدید شده است و از مردم تقاضا می‌شود، فرآورده‌های مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز و مورد تایید دامپزشکی و بهداشت خریداری کنند.

آدمین بازدید : 202 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)
فارس گزارش می‌دهد
نابودی محصول خرمای فهرج/ مسئولان چاره‌اندیشی کنند

کشاورزان فهرجی محصول خرمای خود را بیمه کرده‌اند، اما می‌گویند، مسئولان ریزش محصول را شامل بیمه نمی‌دانند و باید آن‌ها در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

خبرگزاری فارس: نابودی محصول خرمای فهرج/ مسئولان چاره‌اندیشی کنند

 

 

به گزارش بم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از فهرج، این شهرستان یکی از قطب‌های تولید خرما در استان کرمان به شمار می‌رود و بر اساس آمار موجود 40 هزار تن خرمای مضافتی در این شهرستان تولید می‌شود و خرمای مضافتی این شهرستان شهره جهانی دارد و شغل اکثر مردم این شهرستان کشاورزی و تک محصولی است و تنها محصول نخیل‌کاران فهرجی خرما است.

شهرستان فهرج مهمترین منطقه مستعد و مناسب برای کاشت و تولید خرما در استان کرمان به شمار می‌رود، اما قهر طبیعت کشاورزان زحمتکش و پرتلاش این منطقه را سال‌ها است که با مشکلات جدی در زمینه محصول خود روبه‌رو کرده است.

در سال‌های اخیر، فروش محصول خرما از دغدغه‌های جدی نخلداران و تولیدکنندگان این شهرستان بوده و قیمت خرما نیز از دیگر مسایل و دغدغه‌های این قشر بوده است.

در چند سال گذشته برخی آفات نیز دامن‌گیر نخیلات شد و بر کیفیت محصولات نخلداران تاثیر گذاشت و در واقع نخلداران همواره دغدغه‌های فراوانی از ابتدای فصل تا انتهای فصل برداشت دارند.

اما آن چه این روزها سبب نگرانی و ناراحتی نخیل‌کاران فهرجی شده، ریزش بیش از حد محصول از خوشه‌های نخیلات و این در حالی است که کشاورزان باید دسترنج و تلاش یک‌ساله خود را در یک ماه و دو ماه آینده برداشت کنند، اما این روزها شاهد ریزش ناگهانی محصول خرمای مضافتی خود هستند و تمام تلاش و زحمات خود را از بین رفته می‌بینند.

 

 

آدمین بازدید : 282 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)
طعم خرما در کام کشاورزان بمی تلخ شد/ دلالان سود سه برابری را از جیب روزه دارن تهرانی بر می دارند
بم - بم پرس به نقل از خبرگزاری مهر: این روزها رطب جزو ثابت بسیاری از سفره های افطار است اما کمتر کسی می داند که خرمایی که در دسترس روزه داران قرار دارد 3000 تومان از کشاورز خریداری شده و 9000 تومان در شهرهای بزرگ به خصوص تهران به فروش می رسد، در حالی این سود هنگفت از جیب روزه داران به جیب دلالان سرازیر می شود که این روزها خرما داران کرمانی نگران از دست رفتن محصول سال جاری به دلیل گرمای بیش از حد هستند.
 

به گزارش خبرنگار مهر، استان کرمان یکی از قطبهای اصلی تولید محصولات کشاورزی است در این میان بیشترین سطح زیر کشت بعد از پسته در استان کرمان به نخلستانها اختصاص یافته است و به همین دلیل نیز کرمان نخستین سطح زیر کشت نخلستانهای کشور را به خود اختصاص داده است اما در زمینه تولید کرمان چهارمین استان کشور است.

در این میان در زمینه جذب بازارهای خارجی و داخلی خرمای استان کرمان از جمله مهمترین و جذابترین محصولات از این دست است و خرمای مضافتی بم در صدر محصولات مورد علاقه روزه دارن قرار دارد.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که مهمترین زمان فروش محصول خرما نیز در بازار مصرف، ماه مبارک رمضان است در سایر فصول سال تقریبا میزان خرید به حداقل می رسد و در این مدت محصول برداشت و راهی سردخانه ها می شود.

آدمین بازدید : 255 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)
دکتر وثوقی فرد:

"زلزله موهبت الهی است"  

با وقوع زلزله آب های زیر زمینی به سطح زمین نزدیک می شود، معادن گرانبها به لایه های بالای زمین منتقل میشود و این ها همه نعمت است. 
به گزارش معماری نیوز، دکتر وثوقی فرد، فوق دکترای زلزله از دانشگاه برکلی امریکا و دبیر انجمن LSF ایران که در حال حاضر کارشناس ارشد یونسکو نیز می باشد؛ به تشریح راهکارهای مقابله با زلزله پرداخت. 
وی زلزله را یک موهبت الهی دانست و گفت: با وقوع زلزله آب های زیر زمینی به سطح زمین نزدیک می شود، معادن گرانبها به لایه های بالای زمین منتقل میشود و این ها همه نعمت است، اما چون ما انسان ها راهکارهای مقابله با این رخداد طبیعی را بلد نیستیم، دچار صدمات جانی و مالی فراوانی می شویم و این قصور انسان هاست.  
دکتر وثوقی فرد در پاسخ به سوال خبرنگار "معماری نیوز" اجرای بسیار نادرست سازه ها را دلیل اصلی تلفات جانی و مالی دانست. 
دکتر وثوقی فرد، در اکثر حوادث طبیعی بزرگ دنیا مانند حادثه تسونامی، زلزله گوبه ژاپن، و زلزله بزرگ بم حضور داشته و از نزدیک تمام این حوادث را لمس کرده است.   
زلزله یک دانشگاه بزرگ است 

کارشناس ارشد یونسکو، به تمامی متخصصان و فعالان توصیه کرد که حتما در مکان هایی که زلزله رخ می دهد حضور پیدا کنند، چون بعد از حادثه زلزله، آن مکان تبدیل به یک دانشگاه بزرگ می شود و درس های بسیار زیادی میشود آموخت که در هیچ دانشگاهی تدریس نمی شود.  
نیاکان ما، از روش سبک سازی استفاده می کردند 
دبیر انجمن LSF ایران، به گذشته بسیار درخشان کشورمان اشاره کرد و افزود: ما در گذشته آثار بسیار ارزشمندی را بنا کردیم. برای مثال در سازه تخت جمشید، از پرلیت که یک متریال صد در صد ایرانی است برای سبک سازی سازه استفاده شده است و مقایسه جال با گذشته، در اجرای سازه برای ما بسی جای افسوس دارد.
آدمین بازدید : 168 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

پخش مستقيم تلاوت قرآن کريم درسحرگاه هاي ماه مبارک رمضان ازمسجدجامع بم

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بم ازپخش مستقيم تلاوت قرآن کريم درسحرگاه هاي ماه مبارک رمضان ازمسجدجامع اين شهرستان خبرداد.

به گزارش بم پرس به نقل از روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي کرمان ، حجت الاسلام محمد علي آبادي با اعلام اين خبرافزود:باتوجه به عملکرد بسيارخوب شهرستان بم دربرنامه جمع خواني تلاوت قرآن کريم سال گذشته وحضور دلشيفتگان به کتاب آسماني در مسجدجامع و هماهنگي لازم دربين عوامل اجرائي امسال نيزاين مراسم درسحرگاه ها ازشبکه هاي کرمان و شما بصورت زنده درحال پخش است.

علي آبادي بيان داشت:اهميت به قرآن خصوصادرماه مبارک رمضان که تلاوت يک آيه برابري بايک جزء قرآن رادارد لازمه هرمسلمان است ومردم بم باحضورگسترده خوددراين مراسم بارديگرنشان دادندکه جزء شيعيان واقعي هستند.

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بم درادامه افزود:همکاري و هماهنگي تمامي نهادها و ادارات خصوصا اداره تبليغات اسلامي بم و دفترامام جمعه عامل اصلي اين نظم و حضورمردم دراين مراسم است.

آدمین بازدید : 277 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

افتتاح مسجد ابوالفضل(ع) روستاي اسدآباد نرماشير

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بم درحاشيه افتتاح مسجدابوالفضل(ع)روستاي اسدآبادنرماشيرگفت:مسجدبهترين پايگاه معنوي وفرهنگي است.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي کرمان ، حجت الاسلام محمد علي آبادي با اعلام اين خبرافزود:اهميت دادن به وجود مسجد در هر منطقه اي از مهمترين دغدغه هاي مردم است و به همين جهت براي ساخت و سازمسجد ازطرف مردم کمک هاي مالي زيادي مي شود.

علي آبادي اظهار داشت:مسجد بهترين پايگاه معنوي و فرهنگي است و بايد بادرنظرگرفتن حرمت ومقدس بودن آن بسياري ازبرنامه هاي مذهبي وفرهنگي رادراين مکان برگزارکرد.

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بم درادامه افزود:ساخت اين مسجدتوسط افرادخيرخواه وکمک هاي مردمي صورت گرفته است ودرماه مبارک رمضان امسال بامستقر كردن روحاني فعاليت هاي خود را آغاز کرده اند.

آدمین بازدید : 167 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

تشکيل پايگاه هاي تابستاني اوقات فراغت توسط خانه‌هاي قرآني در ريگان

سرپرست اداره تبليغات اسلامي ريگان گفت:خانه هاي قرآني در روستاهاي شهرستان ريگان مأمور تشکيل پايگاههاي تابستاني شدند.

به گزارش بم گرس به نقل از روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي کرمان ، حجت الاسلام محمد صادق نازلي ضمن بيان اين مطلب گفت : با توجه به نبود اعتبارات و لزوم توجه به پر کردن اوقات فراغت با همکاري خانه هاي قرآني روستاها کلاسهاي اوقات فراغت در شهرستان ريگان تشکيل شده اند .

نازلي در ادامه افزود: اين کلاسها در اکثر روستاهايي که خانه قرآني دارند برپا شده اند و در بعضي از روستاهاي دور افتاده و حساس نيز با کمک اين مربيان نيز طرح اوقات فراغت اجرا مي شود که روستاهاي محمد آباد رود شور ، قدرت آباد ،ابراهيم آباد پشت ريگ، جهان آباد و محله سنجري ها از اين دسته اند.

سرپرست اداره تبليغات اسلامي ريگان محتواي اصلي اين پايگاه ها را قصص قرآني ، آموزش قرآن و نمايش فيلم و داستان زندگي ائمه اطهار (عليهم السلام) نامبرد.

وي در پايان ، لزوم توجه به مسائل زير ساخت تربيتي را از اهم برنامه هاي اداره تبليغات اسلامي ريگان دانست.

آدمین بازدید : 244 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

بازديد رئيس اداره تبليغات اسلامي بم از مؤسسه مهد قرآن کريم

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بم ازبازديد مؤسسه مهدقرآن کريم وابسته به اين اداره دراين شهرستان خبرداد.

به گزارش بم گرس به نقل از روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي کرمان ، حجت الاسلام محمد علي آبادي با اعلام اين خبرافزود:اين بازديدبا هدف بررسي ميزان فعاليت،شرايط مکاني،نحوه استقبال عموم وميزان موفقيت اين مؤسسه قرآني انجام شد.

علي آبادي درادامه ضمن مثبت بودن عملکرد اين مؤسسه گفت:عمل به قرآن ضامن سعادت فردي خانوادگي و اجتماعي و عامل مهمي دررفع آسيبهاي اجتماعي است و لذاقرآن بايددرراس تمام برنامه هاي روزمره زندگي قرارگيرد.

همچنين حجت الاسلام رضادريجاني مديرمؤسسه مهدقرآن کريم بيان داشت:تلاشهاي زيادي جهت برپائي برنامه هاي قرآني درسطح شهرستان مي شود و بايد اين برنامه ها مورد حمايت مسئولان ذيربط قرارگيردتابازدهي بيشتري داشته باشيم.

آدمین بازدید : 137 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

کمبود مبلغ دربم مهمترين دغدغه مردم در ماه مبارک رمضان

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بم ازکمبود مبلغ در شهرستان‌هاي شرقي استان کرمان ودغدغه زياد مردم دراين شهرستان خبرداد.

به گزارش بم پرس به نقل از روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي کرمان ، حجت الاسلام محمد علي آبادي با اعلام اين خبرافزود:گرماي هوادرحدي نيست که مانع تبليغ روحانيون شود اما متأسفانه درچندسال اخير وحتي چندسال آينده اين مناطق با مشکل کمبود مبلغ به دلايل مختلف خواهيم بود.

علي آبادي اظهار داشت:کمبود روحاني دربسياري از مساجد و حتي مناطق حساس دغدغه مردم را زياد کرده است تاجائي که ميزبانان روحاني ازصبح تا بعد ازظهر در اداره تبليغات و درانتظار روحاني مي نشيند.

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بم درادامه افزود:پيگيريهاي زيادي بامراکز اعزام روحاني درقم ، مشهد و کرمان داشته ايم اما متأسفانه تاکنون مبلغ از اين مراکز اعزام نشده است و خواستار پيگيري اين موضوع ازمسئولان ذيربط استان هستيم.

آدمین بازدید : 137 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)
استانها > شرق > کرمان
میرزاده:
کاهش معلولیت ها در ریگان/مسابقه ویلچررانی در ریگان برگزار می شود
ریگان - بم پرس به نقل از خبرگزاری مهر: رئیس بهزیستی شهرستان ریگان از کاهش معلولیتها در ریگان با اجرای طرح CBR خبر داد.
 

علی میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک هفته بهزیستی اظهار داشت: در گذشته شهرستان ریگان رتبه اول را در زمینه معلولیت در استان داشت اما با راه اندازی اداره بهزیستی و اجرای طرح  CBR در ریگان معلولیت کاهش یافت.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح گفته شده که از سال 88 در این شهرستان آغاز شد تا کنون هزار و 911 معلول شناسایی شده اند.

رئیس بهزیستی شهرستان ریگان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با اجرای طرح CBR در ریگان 150 معلول نیز شناسایی شده اند.

وی بیان داشت: طرح گفته شده به عنوان طرح توان بخشی مبتنی بر جامعه است یعنی فرد معلول بتواند با استفاده از امکانات موجود در محل زندگی ابتدا شناسایی و دوم به توانمندی برسد.

این مسئول یکی از دلایل افزایش معلولیت در گذشته را ازدواجهای فامیلی برشمرد وافزود: با راه اندازی مراکز مشاوره قبل از ازدواج آموزشهای لازم به خانواده ها و اطلاع رسانی انجام شد که این امر باعث کاهش معلولیت در ریگان شد.

میرزاده گفت: یکی دیگر از دلایل کاهش معلولیت در شهرستان ریگان راه اندازی مراکز غربالگری شنوایی و تنبلی چشم است که با راه اندازی این مراکز از افزایش معلولیتها در ریگان جلوگیری شده است.

وی در ادامه از برگزاری مسابقه بزرگ ویلچر رانی معلولین شهرستان در هفته بهزیستی خبر داد و افزود: به نفرات برتر هدایایی اهدا خواهد شد.
در شهرستان ریگان هزار و 200 معلول مستمری بگیر وجود دارد.

آدمین بازدید : 218 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

تولید بخش اعظم نهال های استان کرمان در بم

از سه نهالستان استان ، دو نهالستان در شهرستان بم قرار دارد که بیشتر نهال های گرمسیری وسردسیری مورد نیاز استان از این نهالستان تامین می شود .

بم پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران:رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری بم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت:از 3نهالستان موجود در سطح استان دو نهالستان در شهرستان بم فعالیت می کنند وسالانه بیش از یک میلیون و500 هزار اصله نهال در این نهالستانها تولید می شود .

آقای حمیدی تکثیر وتولید انواع واقسام گونه های مثمر وغیر مثمرجنگلی در مناطق گرمسیر وسردسیر در راستای مبارزه با پدیده بیابان زایی در منطقه را از جمله اهداف این نهالستانها برشمرد .

وی با اشاره به اینکه انواع نهال های گرمسیری بصورت گلدانی وریشه ای در نهالستان شهربم وانواع نهال های سردسیری مثمر وغیر مثمر بصورت گلدانی وریشه ای در نهالستان دهبکری تولید می شود افزود: تولید انواع نهال در این دونهالستان بر معیشت وزندگی مردم منطقه تاثیر گذار است .

وی با اشاره به اینکه نهالهای تولید شده در این دو نهالستان سالانه 20در صداز وسعت بیابانهای استان را کاهش می دهند افزود:سالانه 100میلیون تومان اعتبار از طریق اداره کل منابع طبیعی به نهالستانهای بم اختصاص پیدا می کند که نسبت به عملیات وسیع تولید نهال در این دونهالستان ناچیز است .

وی خاطرنشان کرد: مردم می توانند در راستای مبارزه با بیابانزایی وایجاد جنگل های دست کاشت از این دونهالستان نهال رایگان دریافت کنند .

آقای حمیدی با بیان اینکه بخش اعظم نهال تولید شده در این دونهالستان در مناطق گوناگون استان استفاده می شود یاد آور شد:با توجه به اهمیت این دونهالستان لازم است تاحمایت لازم از آنها انجام شود .

آدمین بازدید : 140 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)
بر علیه بیماری تب برفکی
8500 رأس گاو در نرماشیر واکسینه شدند

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: هشت هزار و 500 رأس گاو بر علیه بیماری تب برفکی در شهرستان نرماشیر واکسینه شدند.

خبرگزاری فارس: 8500 رأس گاو در نرماشیر واکسینه شدند

بم پرس به نقل از خبرگزاری فارس:حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: فاز نخست واکسیناسیون بیماری تب برفکی در شهرستان نرماشیر پایان یافت و هشت هزار و 500 رأس گاو واکسینه شدند.

وی افزود: بیماری تب برفکی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ویروسی نشخوارکنندگان تلقی می‌شود و عامل این بیماری یک ویروس از دسته پیکورناویروس‌ها است که جزو ویروس‌های مقاوم در برابر حرارت و مواد ضدعفونی‌کننده تلقی می‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر ادامه داد: این ویروس از طرق مختلف از جمله از راه بزاق، مدفوع و شیر دام آلوده به دام سالم منتقل می‌شود و موجب درگیری بافت پوششی دهان دام شده و سبب بروز تاول‌هایی در دهان دام می‌شود و با درگیری بافت سم دام در حرکت کردن آن ایجاد اختلال می‌کند.

وی عنوان کرد: این ویروس با آسیب به بافت پستان دام موجب بروز بیماری ورم پستان و با آسیب به بافت دهان سبب بروز عفونت‌های دهانی و ریزش بزاق دام و دپرسیون، افسردگی و بی‌اشتهایی دام می‌شود.

جعفری گفت: از جمله روش‌های کنترل و مبارزه با این بیماری انجام اصول مراقبتی و مدیریت بهداشتی دامداری‌ها و انجام اصول قرنطینه دام است و کنترل بهداشتی ورود و خروج دام به دامداری‌ها و هماهنگی با دامپزشکی حین جا‌به‌جایی دام می‌تواند در پیشگیری از این بیماری مؤثر باشد.

وی واکسیناسیون مرتب جمعیت دامی بر اساس سیاست‌های کنترلی سازمان دامپزشکی کشور را یکی دیگر از راه‌های کنترل بیماری تب برفکی برشمرد و افزود: به همین منظور شبکه دامپزشکی نرماشیر در فاز نخست واکسیناسیون تب برفکی با اعزام دو اکیپ عملیاتی در دو بخش مرکزی و روداب اقدام به واکسینه کردن هشت هزار و 500 رأس گاو علیه این بیماری کرده است.

آدمین بازدید : 2307 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (1)

مدير آموزش و پرورش شهرستان فهرج خبر داد :برگزاري آزمون ورودي هنرستان بهياري شهرستان هاي شرق استان كرمانبم پرس به نقل از سایت آموزش و پرورش استان کرمان:مدير آموزش و پرورش شهرستان فهرج از برگزاري آزمون ورودي هنرستان بهياري شهرستان هاي فهرج ، بم ، ريگان و نرماشير به ميزباني شهر بم و با همكاري دانشگاه علوم پزشكي بم خبر داد.

علي بيت الهي مدير آموزش و پرورش شهرستان فهرج از برگزاري آزمون ورودي هنرستان بهياري شهرستان هاي فهرج ، بم ، ريگان و نرماشير به ميزباني شهر بم و با همكاري دانشگاه علوم پزشكي بم خبر داد.

 

بيت الهي افزود : هنرستان بهياري شهرستان فهرج هنرجويان پسر و هنرستان بهياري شهرستان نرماشير هنرجويان دختر را از ۴ شهرستان شرق استان با سهميه مساوي پذيرش مي كنند.

 

وي در ادامه تصريح كرد : ورود دانش آموزان به هنرستان هاي فني و حرفه اي و كارودانش بر اساس سياست هاي تحولي آموزش و پرورش روند رو به رشدي به خود گرفته و خانواده ها نيز به خوبي استقبال مي كنند.

 

علي بيت الهي مدير آموزش و پرورش شهرستان فهرج خاطر نشان ساخت : دانش آموزان در صورت فارغ التحصيلي جذب وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي مي شوند و تعهد خدمت معادل دو برابر مدت آموزش از آنها اخذ خواهد شد. 

 

وي اظهار داشت :به دانش آموزان دوره روزانه در صورت موفقيت در آزمون هاي دروس عمومي ، الزامي و تخصصي از سوي وزارت آموزش و پرورش ديپلم كار و دانش در رشته بهياري داده خواهد شد.
-----------------------------------------------نتایج اعلام شد-----------

نتایج اولیه آزمون بهیاری شهرستان های شرق استان کرمان اعلام شد 

قابل ذکر است ؛ در صورتی که هر کدام از افراد فوق از خانواده ی محترم شهداء (فرزند - خواهر - برادر ) محسوب شده و یا فرزند همکار در دانشگاه علوم پزشکی می باشند ، حتماً به همراه خود در روز مصاحبه ،مدارک و مستندات لازم را داشته باشند .

 

جهت دریافت اسامی پذیرفته شدگان کلیک کنید.

 ...........................................................................................................................................................
برای دیدن محل و زمان برگزاری مصاحبه کلیک کنید

 

آدمین بازدید : 216 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

به گزارش بم پرس به نقل از ”بوتیا”: پرآب‌ترین قنات شرق استان کرمان در روستای رستم‌آباد چاه‌ملک شهرستان ریگان چشم انتظار ثبت ملی است. ایرانیان باستان در چند هزار سال قبل دست به ابتکار جدیدی زده که آن را قنات یا کهریز نام گذاردند با این اختراع که در نوع خود در جهان تاکنون بی‌نظیر است، می‌توان مقدار قابل توجهی از [...]

به گزارش”بوتیا”: پرآب‌ترین قنات شرق استان کرمان در روستای رستم‌آباد چاه‌ملک شهرستان ریگان چشم انتظار ثبت ملی است.

ایرانیان باستان در چند هزار سال قبل دست به ابتکار جدیدی زده که آن را قنات یا کهریز نام گذاردند با این اختراع که در نوع خود در جهان تاکنون بی‌نظیر است، می‌توان مقدار قابل توجهی از آب‌های زیرزمینی را جمع‌آوری کرده و به سطح زمین رساند که همانند چشمه‌های طبیعی آب آن در تمام سال بدون هیچ کمکی از درون زمین به سطح آن جاری کرد.

قنات که توسط مقنیان ایرانی اختراع شده هزاران سال قدمت دارد، قدمت بسیاری قنات‌های ایران از ۵ یا ۶ هزار سال متجاوز است و عمری برابر با تاریخ کهن ایران دارد با وجود این که چند هزار سال از اختراع قنات می‌گذرد، هنوز هم این روش استفاده از آب در قسمت مهمی از روستاها و مناطق مسکونی، کشاورزی و دامداری کشور معمول و متداول است.

آدمین بازدید : 167 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

برپایی نمایشگاه آثار منتخب تذهیب به مناسبت ماه مبارک رمضان

به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه آثار منتخب تذهیب هنرجویان شرکت کننده درنخستین دوره کارگاه خانه تذهیب کرمان در نگارخانه مهر این شهر برپا ست.

بم پرس:سالاری رئیس حوزه هنری استان کرمان درباره این نمایشگاه به خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اشاره به اینکه اولین دوره کارگاه خانه تذهیب، پاییز پارسال با شرکت 15 هنرجو برگزار شد گفت: در این کارگاه 30 تولید شد که 13 اثر از 5 هنرجو برای این نمایشگاه انتخاب شدند.

وی افزود: این نمایشگاه از امروز به مدت 15 روز در نگارخانه مهر کرمان واقع در کوچه 8 خیابان امام خمینی(ره) صبحها از ساعت 30/8 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 18:30 پذیرای علاقمندان است.

سالاری گفت : این نمایشگاه بعد از ماه مبارک رمضان در نگارخانه مهر شهرستان بم نیز برگزار می شود .

وی از برپایی دومین دوره کارگاه آموزشی خانه تذهیب استان کرمان بعد از ماه مبارک رمضان خبرداد و افزود: هر دوره کارگاه آموزشی 6 ماه به طول می انجامد./

آدمین بازدید : 290 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

اجرای طرح «نخبه پروری قرآن» در مؤسسه صاحب الزمان (عج) بم

گروه مؤسسات قرآنی مردم نهاد: طرح «نخبه پروری قرآن» در 5 ترم متوالی ویژه دانش آموزان در مؤسسه صاحب الزمان (عج) شهرستان بم اجرا می شود.

بم پرس به نقل از ایکنا:مینا دانشپور، مدیرعامل مؤسسه صاحب الزمان (عج) شهرستان بم در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، با اعلام این خبر گفت: طرح «نخبه پروری قرآن» در 5 ترم متوالی در مؤسسه صاحب الزمان (عج) شهرستان بم اجرا می شود.
دانشپور در این رابطه عنوان کرد: این طرح قرآنی ویژه دانش آموزان پسر مقطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی است که در حال حاضر 40 نفر در این طرح قرآنی شرکت می کنند.
وی همچنین تصریح کرد: این طرح قرآنی به مدت 5 دوره برگزار می شود که هم اکنون قرآن آموزان در حال گذراندن دوره اول هستند و دوره دوم نیز از 20 مردادماه در این مؤسسه قرآنی برگزار می شود و هر دوره نیز 2 ماه آموزشی طول خواهد کشید.
مدیرعامل مؤسسه صاحب الزمان (عج) اظهار کرد: طرح «نخبه پروری قرآنی» در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 10 تا 12 برگزار می شود.
وی در ادامه تأکید کرد: در این طرح قرآنی به قرآن آموزان دروسی مانند حفظ، مفاهیم، احکام، قرائت، تجوید، روخوانی، روانخوانی قران را اموزش می دهند.
دانشپور در پایان خاطر نشان کرد: آزمون دوره اول این طرح قرآنی 24 خردادماه از ساعت 20 تا 21 به صورت شفاهی و کتبی برگزار شد.

آدمین بازدید : 213 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

پیش ثبت نام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات

پیش ثبت نام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در محدوده زمانی 29 مرداد تا 15 مهرماه اعلام شد .مدیریت حج و زیارت استان ، زمان ثبت نام را از ساعت 9 صبح فردا تا ساعت 24 روز 30 تیرماه اعلام کرد و از متقاضیان خواست قبل از ثبت نام در گروه ها به سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات به نشانی :www.atabat.haj.ir مراجعه ، نام نویسی و کد رهگیری دریافت کنند .نتایج قرعه کشی نیز سه شنبه اول مرداد در همین سامانه اعلام می شود

آدمین بازدید : 160 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

گرما ی بی سابقه هوا و ریزش خرمای نخلکاران ریگانی

 بم پرس به نقل از صدا وسیمای کرمان:گرمای بی سابقه و وزش طوفانهای موسمی در شهرستان ریگان در استان کرمان باعث ریزش 30درصدی محصول خرمای نخلکاران شده است. به گفته جلالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان؛ گرمای بالای 50درجه تاکنون باعث ریزش بیش از 11هزار کیلوگرم محصول خرمای نخلکاران این شهرستان شده است، که در صورت تداوم گرما، ریزش خرما تا50درصد افزایش می یابد.در شهرستان ریگان6 هزار هکتار نخیلات وجود دارد ،که سالانه 35هزار تن محصول خرما برداشت می شود.

آدمین بازدید : 190 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

فرماندار بم بر تلاش برای تقویت روحیه مردم این شهرستان تاکید کرد

بم - فرماندار بم با اشاره به بازسازی شهر بم بعد از زلزله گفت: برای تقویت روحیه، شادی و نشاط مردم بم تلاش می شود.

به گزارش بم پرس به نقل از ایرنا، ˈحسین زین الصالحینˈ روز شنبه در آیین آغاز ساخت استخر توسط خیرین در هنرستان مهر بم اظهار کرد:بعد از زلزله اقدامات بسیار خوبی در راستای بازسازی بم انجام شده که بی نظیر و قابل تقدیر است.

وی بر ایجاد تشکلی برای برنامه ریزی و اجرای برنامه های مفرح و سرگرم کننده در شهرستان بم تاکید و بیان کرد: این کار با توجه به اهمیت فرهنگ، لازم و ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت های موسسه خیریه یاوری مردمی فرانسه پس از زلزله در بم قدردانی کرد و گفت: مردم بم تلاش های خیرین این موسسه در بم را فراموش نخواهند کرد.

فرماندار بم ارتقای سطح علمی دانش آموزان را از جمله برنامه ریزی های مدیریت شهرستان برشمرد و تصریح کرد: بم مهد استعدادهای فراوانی در زمینه های مختلف است که باید در راستای شناسایی و آموزش هرچه بیشتر این استعدادها تلاش کرد.

این استخر با ابعاد 312 و نیم متر مربع با همکاری مشترک موسسه خیریه ایرانی انجمن یاری ایران و موسسه خیریه یاوری مردمی فرانسه ساخته می شود.

از جمله دیگر اقدامات این موسسه پس از وقوع زلزله بم می توان به ساخت دو مدرسه، یک کتابخانه، حمایت از زنان بی سرپرست و انجام فعالیت های آموزشی اشاره کرد.

آدمین بازدید : 189 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

600 مددجو کمیته امداد بم با مهارت های فنی و حرفه ای آشنا می شوند

بم - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بم گفت: بیش از 600 دانش آموز مددجو کمیته امداد بم با مهارت های فنی و حرفه ای آشنا می شوند.

به گزارش بم پرس به نقل از ایرنا، ˈعلی بدر آبادیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با شروع اوقات فراغت، کلاس های آموزشی در رشته های مختلف فنی و حرفه ای با شرکت بیش از 600 دانش آموز آغاز شده و تا نیمه شهریور سال جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان دختر در رشته های خیاطی، رایانه و گلسازی آموزش می بینند، افزود: دانش آموزان پسر نیز در رشته های سیم پیچی، مکانیک، رایانه و ساختمان آموزش داده می شوند.

رییس کمیته امداد بم تصریح کرد: تمامی هزینه آموزش این دانش آموزان توسط کمیته امداد تامین و این دوره های آموزشی با همکاری آموزش و پرورش و مراکز فنی وحرفه ای شهرستان برگزار می شود.

وی یادآورشد: دانش آموزان پس از پایان دوره آموزشی، گواهی مهارت دریافت می کنند و با پایان تحصیل خود از تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد بهره مند می شوند.

آدمین بازدید : 194 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (1)

 بم پرس به نقل از صدا وسیمای کرمان:معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری دستور تعطیلی پنجشنبه های ماه مبارک رمضان را به ادارات و دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد.کریم مهرشاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت: پنجشنبه های ماه مبارک رمضان تعطیل است.وی افزود: این تغییر ساعت جهت بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان و تطبیق ساعات کار با مصوبه هیئت وزیران است.مهرشاد تصریح کرد: این تعطیلی فقط مربوط به ادارات و دستگاههای اجرایی استان است ، بانک ها بر اساس مقررات برنامه کاری خود را از بانک مرکزی می گیرند. 

آدمین بازدید : 173 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

بم پرس به نقل از صدا وسیمای کرمان:توزیع نفت سفید ویژه ماه مبارک رمضان در شهرستان بم آغاز شد.مدیر شرکت توزیع وپخش فرآورده های نفتی بم گفت:در این مرحله خانوارهای یک ودو نفره شهری وروستایی با کالابرگ شماره 314 میزان 140 لیتر،خانوارهای 3و4نفره شهری وروستایی با کالابرگ 214 میزان 160لیتر ،خانوارهای 5و 6 نفره شهری وروستایی با کالابرگ 514 میزان 180 لیتر وخانواره های 7 نفره به بالای شهری وروستایی با کالابرگ 114میزان 200لیترسهمیه نفت سفید ویژه ماه مبارک رمضان دریافت می کنند .احسان افزود:کالابرگهای اعلام شده تا ابتدای مهرماه اعتبار دارند.

تعداد صفحات : 10

درباره ما
Profile Pic
اخبار استان کرمان شهرستان بم ریگان فهرج نر ماشیر شهر بروات گنبکی نظام شهر راین گلباف رستم آباد بم محمدآباد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آشنائي با بم

    سوغات بم

    اماكن تاريخي 

    مشاهير  بم

    غذاهاي سنتي بم

    هنر بم

    تصاويري از بم

    مكانهاي گردشگري

    روستاهاي زيبا 

    محصولات 

    صنايع 

    نقشه بم

    تاريخ بم

    زيبائيهاي شهر

    مراسم فرهنگي

    بازيهاي سنتي

    بم نوين




    آمار سایت
  • کل مطالب : 276
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 1,087
  • بازدید سال : 12,776
  • بازدید کلی : 266,120
  • کدهای اختصاصی
    ,