loading...
پایگاه خبری و تحلیلی بم پرس
آدمین بازدید : 2090 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (3)

تولید بیش از 500 پانصد تن شیر به صورت ماهانه در دامداری های شهرستان بم

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم از نظارت اکیپ های نظارتی این شبکه بر ایستگاه های جمع آوری شیر، کارخانه های تولید شیر و فراورده های لبنی ، خودرو های حمل شیر و نیز مراکز عرضه شیر خبر داد.

مسعود اسدی پور در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، گفت: ایستگاه های جمع آوری شیر وظیفه جمع آوری  شیر از دامداری ها و ارسال ان به کارخانه ها را به عهده دارد.

وی گفت: شیر از دامداری ها با استفاده از تانکرهای دو جداره دارای سردکن که ویژه حمل شیر می باشند به ایستگاه منتقل و در آنجا در دستگاه سردکن سرد شده و پس از جمع شدن کل شیر منطقه تحت پوشش ، شیر توسط تانکرهای مخصوص به کارخانه های تولید فراورده های لبنی منتقل می گردد.

اسدی پور در ادامه بیان کرد: در شهرستان بم تعداد3 سه کارخانه تولید فراورده لبنی موجود است که سهم به سزایی در تامین محصولات لبنی مورد نیاز مردم منطقه دارا می باشند.

وی گفت: ماهانه در شهرستان بم پانصد تن شیر جمع آوری و فراوری می گردد.

ایشان افزود: در شهرستان بم تعداد بیش از 10( ده) مرکز عرضه شیر موجود است که تحت نظارت شبکه دامپزشکی فعالیت می کنند.

وی در پایان از همشهریان عزیز خواست: در صورت مشاهده هر گونه مشکل یا تخلف مراتب را به شبکه دامپزشکی جهت پیگیری موضوع اطلاع دهند.

آدمین بازدید : 1324 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)
مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد:

خسارت ۷۵ میلیارد ریالی به راههای شهرستان بم

خبرگزاری آنا: سیل روزهای اخیر استان کرمان بیش از ۷۵ میلیارد ریال به راههای شهرستان بم خسارت وارد کرد.

 

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، خداداد مقبلی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان میزان خسارت وارد شده به راههای شهرستان بم را بیش از 75 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : در محور اصلی دارزین – دهبکری در طول 15 کیلومتر سیل باعث ریزش ترانشه ها و تخریب شانه های جاده و همچنین تعدادی از پلها، آبروها، دریواسیونها و تخریب قسمتس از آسفالت شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: در محورهای روستایی دریجان به طول 30 کیلومتر، جزین به طول 11 کیلومتر، دولت آباد به طول 16 کیلومتر و مرغک به طول 3.5 کیلومتر سیل باعث تخریب قسمتی از آسفالت، شانه جاده ، آب بردگی دریواسیونها و انسداد جاده آن شده است .

آدمین بازدید : 1451 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)
رئیس مجمع امور صنفی بم عنوان کرد ‌
بر‌خورد با واحد‌های صنفی فاقد برچسب قیمت کالا

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان بم گفت: با متخلفان واحد‌های صنفی فاقد برچسب قیمت کالا ‌به شدت بر‌خورد می‌شود.‌

خبرگزاری فارس: بر‌خورد با واحد‌های صنفی فاقد برچسب قیمت کالا
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، مظفر بنی‌اسدی پیش از ظهر امروز در جمع بازرسان واحد‌های صنفی شهرستان اظهار داشت: نصب برچسب قیمت بر روی تمام کالاها در بازار الزامی است و با متخلفان به شدت بر‌خورد می‌شود.

وی با تاکید بر نظارت بیشتر بر واحد‌های صنفی از بازرسان خواست نظارت مستمر بر بازار داشته باشند و بیان داشت: بازرسان موظف هستند روزانه قیمت کالاها‌ی اساسی موجود در بازار را کنترل و در صو‌رت مشاهده تخلف مراتب را برای بر‌خورد مناسب اطلاع دهند.

بنی‌اسدی خاطرنشان کرد: بازرسان روزانه با حضور در سطح بازار قیمت کالاها را کنترل و با متخلفان‌ گران‌فروش‌ برخورد می‌کنند.

آدمین بازدید : 1456 یکشنبه 20 مرداد 1392 نظرات (0)

هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خبرداد

وقوع سیل در مناطق راین کرمان و ابارق بم/واژگونی ۲خودرو بر اثر شدت بارندگی

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از وقوع سیلاب در مناطق راین کرمان و ابارق بم خبر داد.

کاووس محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آغاز بارش‌های سیل‌آسا از ظهر امروز در مناطق مذکور، اظهار کرد: در حال حاضر میزان بارندگی در بخش ماهان شهرستان کرمان نیز نگران کننده است.

وی در ادامه از بروز دو حادثه رانندگی و واژگونی دو خودروسبک وسنگین در محورهای راین و ابارق در پی بارش باران خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه این حوادث تلفات جانی در پی نداشته است.

محمودی با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان در مناطق سیل‌زده راین و ابارق حضور دارند، افزود: به دنبال جاری شدن سیل در مناطق غیرمسکونی، خوشبختانه تاکنون گزارشی در خصوص خسارات احتمالی دریافت نشده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی نیروهای امدادی در سراسر استان در آماده باش کامل قرار دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، احتمال وقوع سیل در سایر مناطق استان کرمان وجود دارد.

آدمین بازدید : 1325 یکشنبه 20 مرداد 1392 نظرات (0)
فرماندار بم تأکید کرد
احداث ساختمان دانشگاه علمی - کابردی در بم

فرماندار بم گفت: دانشگاه یک شاخصه مهم برای توسعه هر جامعه محسوب می‌‌شود و احداث ساختمان دانشگاه علمی - کابردی در بم ضروری است.

خبرگزاری فارس: احداث ساختمان دانشگاه علمی - کابردی در بم

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حسین زین‌الصالحین بعد از ظهر امروز در دیدار با عضو هیئت‌مدیره دانشگاه جامع علمی - کاربردی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های علمی شهرستان به طور جدی در دستورکار قرار دارد، چراکه ما از طریق علمی به دستاوردهای عظیمی می‌رسیم.

وی افزود: دانشگاه یک شاخصه مهم برای توسعه هر جامعه و یک ظرفیت مهم و مناسب برای شهرستان است که سبب ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه می‌شود.

فرماندار بم ضمن تأکید بر احداث ساختمان دانشگاه علمی – کابردی در بم، بیان کرد: همواره پشتیبان و حامی دانشگاه‌ها بوده و هستیم و سعی می‌کنیم، مدافع خوبی بری آنها در مراحل مختلف باشم.

سعید رجایی‌خراسانی، عضو هیئت موسس دانشگاه جامع - علمی کاربردی با تشریح اقدامات انجام شده برای تأسیس این دانشگاه در بم گفت: پس از حادثه دلخراش زلزله در بم تصمیم گرفتیم تا یک اقدام مؤثر در این شهر انجام دهیم.

وی متذکر شد: با شناختی که از مردم و فرهنگ دیرینه این شهرستان داشتیم، راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی را در دستورکار هیئت رئیسه در تهران قرار دادیم و با اتفاق نظر همه اعضا این موضوع به تصویب رسید.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی - کاربردی بم از مهر ماه 88 راه‌اندازی و در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 400 نفر دانشجو در 12 رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

رجایی‌خراسانی اذعان کرد: با توجه به واگذاری زمین به دانشگاه علمی - کاربردی به زودی عملیات احداث ساختمان در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اساتید این دانشگاه از افراد بومی هستند، گفت: ارائه گزارش فصلی و ماهانه عملکرد دانشگاه به مسئولان شهرستان در دستور کار دانشگاه قرار می‌گیرد و امیدواریم مسئولان همکاری و حمایت خوبی داشته باشند.

محمدقائم پناهی، معاون دانشگاه علمی - کاربردی بم نیز با بیان اینکه این دانشگاه مهارت محور است، تأکید کرد: دانشگاه جامع علمی - کاربردی در کنار دانشکده‌های فنی متولی رشته‌های مهارتی در کشور است و سعی دارد، افراد پس از تحصیل در شغل‌های مختلف مشغول کار شوند.

وی در پایان ابراز کرد: در این راستا رشته‌های مکانیک، گرافیک، برق، حسابداری، کامپیوتر، شبکه و برنامه‌نویسی در دانشگاه بم ایجاد و جوانان شرق استان در این رشته‌ها مشغول تحصیل هستند.

آدمین بازدید : 1806 یکشنبه 20 مرداد 1392 نظرات (0)
رئیس بنیاد شهید بم خبر داد
نصب 100 تابلوی عکس شهید در شهرهای شرقی کرمان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بم گفت: نصب 100 تابلوی عکس شهدا به صورت کاشی‌کاری در سطح شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر اجرا می‌شود.

خبرگزاری فارس: نصب 100 تابلوی عکس شهید در شهرهای شرقی کرمان

احمد دانشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم با بیان اینکه نصب 100 تابلوی عکس شهدا در شرق استان کرمان در حال انجام است، اظهار داشت: این تابلوها به صورت کاشی‌کاری در سطح شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 50 تابلو در بلوارها، خیابان‌ها و میادین اصلی سطح شهرها و روستاهای شرق استان نصب شده و مابقی نیز در حال نصب است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بم با تقدیر از مسئولان شهرستان‌های شرق استان، بیان کرد: تابلوهای عکس شهدا با همت خانواده معظم شهدا و در استان اصفهان تهیه می‌شود که با کمک پیمانکاران بومی در حال نصب است.

دانشی در زمینه گلزارهای شهدا گفت: تا کنون گلزارهای متعددی در سطح شرق استان ساخته شده و در سال جاری عملیات احداث گلزار شهدای شهر بروات و روستاهای قطب‌آباد، خواجه‌عسکر و توکل‌آباد در دستور کار قرار دارد.

وی از ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی شهدا در سال جاری خبر داد و متذکر شد: با توجه به پیشنهاد ساخت این مجموعه و موافقت فرماندار در جلسه کمیته برنامه‌ریزی، امیدواریم این پروژه اجرا و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی خانواده‌های معظم شهدا ساماندهی شود.

به گزارش فارس، نصب تابلوهای عکس شهدای شرق استان در سطح شهرها و روستا حال و هوای خاصی به منطقه داده و امیدواریم این امر به صورت گسترده و برای همه شهدا انجام شود.

آدمین بازدید : 261 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

 

800 کیلوگرم موادمخدر در بم کشف شد

بنابر اعلام روابط عمومی سپاه ثاراله استان کرمان، ماموران اطلاعات این سپاه روز پنجشنبه در عملیاتی اطلاعاتی موفق به کشف 800 کیلوگرم تریاک و مقادیری حشیش از یک منزل در یکی از روستاهای نرماشیر شدند.

 

براي ديدن متن كامل خبر بر رويادامه مطلب كليك كنيد

 

آدمین بازدید : 230 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: امام جمعه بم گفت: ملت ایران 9 دیماه تجدید پیمانی دوباره با نظام جمهوری اسلامی ایران داشتند.

خبرگزاری فارس: 9 دی تجدید پیمان ملت ایران با جمهوری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حجت‌الاسلام قاسم دانشی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی 9 دی اظهار داشت: ملت غیور ایران اسلامی در این روز بزرگ با نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید پیمانی دوباره داشت.

درباره ما
Profile Pic
اخبار استان کرمان شهرستان بم ریگان فهرج نر ماشیر شهر بروات گنبکی نظام شهر راین گلباف رستم آباد بم محمدآباد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آشنائي با بم

    سوغات بم

    اماكن تاريخي 

    مشاهير  بم

    غذاهاي سنتي بم

    هنر بم

    تصاويري از بم

    مكانهاي گردشگري

    روستاهاي زيبا 

    محصولات 

    صنايع 

    نقشه بم

    تاريخ بم

    زيبائيهاي شهر

    مراسم فرهنگي

    بازيهاي سنتي

    بم نوين




    آمار سایت
  • کل مطالب : 276
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 131
  • بازدید ماه : 920
  • بازدید سال : 12,609
  • بازدید کلی : 265,953
  • کدهای اختصاصی
    ,