loading...
پایگاه خبری و تحلیلی بم پرس
آدمین بازدید : 217 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

اعزام روحانيون به مناسبت رمضان در بم

مسئول اداره تبليغات اسلامي بم ازاعزام روحانيون جهت تبليغ درماه مبارک رمضان دراين شهرستان خبرداد.

به گزارش بم پرس به نقل روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي کرمان ، حجت الاسلام محمد علي آبادي با اعلام اين خبرافزود:ماه مبارک رمضان فرصت بسيارمناسبي است که انسان خود را در محضر خداي متعال قراردهد و از تمام لحظه هاي آن براي عبادت خويش استفاده کند.

علي آبادي درادامه عنوان كرد:اعزام روحانيون به شهرستانهاي فهرج ، نرماشير و بخشهاي(روداب ، مرکزي و بروات)همانند سالهاي گذشته به خوبي انجام شد و تعدادي از روحانيون که بادعوت منطقه بودند مستقيما وارد آن منطقه شده اند.

رئيس اداره تبليغات اسلامي بم افزود:به هرکدام ازروحانيون اعزامي دو جلدکتاب به همراه بروشور تبليغي و همچنين اوقات شرعي داده شد.

آدمین بازدید : 235 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
مسئول ایستگاه آتش‌نشانی فهرج:
برق جان جوان فهرجی را گرفت

مسئول ایستگاه آتش‌نشانی فهرج گفت: برق‌گرفتگی در شهرستان فهرج منجر به جان باختن یک نفر شد.

خبرگزاری فارس: برق جان جوان فهرجی را گرفت

بم پرس به نقل از خبرگزاری فارس:محسن شهمرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فهرج از برق‌گرفتگی یک نفر در این شهرستان و مرگ وی خبر داد و اظهار داشت: جوان 31 ساله‌ای شب گذشته بر اثر برق‌گرفتگی در مرکز شهر فهرج جان باخت.

وی علت این حادثه را اتصال سیم‌های برق و برق‌گرفتگی دانست و بر رعایت نکات ایمنی در منازل تاکید کرد.

آدمین بازدید : 528 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
به مدت یک ماه
مسابقات فوتسال‌ جام رمضان در فهرج آغاز شد‌

به مناسبت ماه مبارک رمضان مسابقات فوتسال بخش نگین کویر فهرج ‌آغاز شد.

خبرگزاری فارس: مسابقات فوتسال‌ جام رمضان در فهرج آغاز شد‌

به گزارش بم پرس خبرگزاری فارس از فهرج، ‌مسابقات فوتسال بخش نگین کویر فهرج با شرکت 20 تیم در دبیرستان مهدیه اسماعیل‌آباد این بخش در ماه مبارک رمضان به مدت یک ماه ‌برگزار می‌شود. 

در آغاز بر‌گزاری این مسابقات تیم ذوالفقار اسماعیل‌آباد با تیم شهید جلالی محمد‌آباد به مصاف هم رفتند که تیم ذوالفقار با نتیجه پنج بر یک تیم شهید جلالی را شکست داد.

همچنین تیم شهید شوشتری ابراهیم‌آباد به مصاف تیم علی‌آباد چاهدگال رفتند که تیم شهید شوشتری با نتیجه شش بر دو تیم چاهدگال را شکست داد.

حسین سعید‌نیا بخشدار بخش نگین کویر در مراسم افتتاحیه این مسابقات با اشاره به اقدامات مناسب انجام شده در زمینه ورزش در بخش نگین کویر اظهار داشت: تاکنون اقدامات مناسبی برای ساخت فضاهای ورزشی در این بخش انجام شده است.

وی ابراز امید‌واری کرد تا سال آینده سالن ورزشی این بخش‌ به اتمام برسد و مسابقات فوتسال در مکان مناسب و استاندارد برگزار شود.

آدمین بازدید : 357 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق در دیدار با استاندار کرمان خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی و فرهنگی شیعیان محروم ریگان، قلعه گنج و رودبار استان کرمان شد.

به گزارش بم پرس یه نقل از”بوتیا”:  حجت‌الاسلام محمد نارویی در دیدار با اسماعیل نجار، استاندار کرمان با اشاره به اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق در حوزه استان کرمان اظهار داشت: با توجه به اینکه تأمین و تربیت نیروی انسانی تبلیغ در منطقه مهم‌ترین رسالت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق است و به ویژه ضرورت حضور مبلغان در مناطق مشترک و آسیب‌پذیر، طرح مبلغان بومی یا ملاهای محلی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق از سال ۱۳۸۲ با هدف پوشش تبلیغی مناطق محروم منطقه جنوب شرق کشور و بر عهده‌گیری امورات شرعی مردم این مناطق آغاز به کار کرد.

وی افزود: تاکنون نزدیک به۱۷۰ مبلغ بومی برادر و ۱۰۰ مبلغ بومی خواهر تربیت و به مناطق هدف اعزام شده‌اند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق بیان کرد: دوره نهم طرح تربیت مبلغ محلی با محوریت استان کرمان هم‌اکنون در حال برگزاری است.

نارویی تصریح کرد: در این طرح، مبلغان بومی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق طی یک سال آموزش‌های لازم را براساس سرفصل‌های مصوب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فرا می‌گیرند و به مناطق محل سکونت اعزام می‌شوند.

وی گفت: با توجه به ضرورت آشناسازی آنان با مسائل و شبهات جدید و ارتقای سطح معلومات علمی و معرفتی آنها به منظور پاسخگویی به نیازهای دینی و مذهبی جامعه طی فواصل زمانی با حضور اساتید مطرح و برجسته کشوری، دوره‌های دانش‌افزایی برگزار می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق، برگزاری طرح اوقات فراغت تابستانی جوانان و نوجوانان، اعزام روحانی به مناطق مختلف در ایام تبلیغ، دوره‌های آموزشی ویژه روحانیون و معلمان آموزش و پرورش را از دیگر برنامه‌های دفتر تبلیغات اسلامی در منطقه عنوان کرد.

اسماعیل نجار، استاندار کرمان نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق بر لزوم حضور دائم مبلغان و روحانیون در مناطق آسیب‌پذیر در راستای توسعه فرهنگ اسلامی در این مناطق تأکید کرد.

آدمین بازدید : 211 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
رحیم زاده:
100 دانشجو در اردوهای جهادی ریگان شرکت کردند
ریگان - بم پرس به نقل از خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه پیام نور واحد ریگان از حضور 100 دانشجو در ارودهای جهادی ریگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج رحیم زاده عصر جمعه در آیین اختتامیه اردوهای جهادی در ریگان گفت: امسال تعداد 100 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد ریگان در قالب اردوهای جهادی در 11 روستای محروم شهرستان فعالیت خود را به مدت 26 روز انجام دادند.

وی ادامه داد: این اردوهای جهادی در زمینه های آموزشی، فرهنگی، حمایتی و کشاورزی فعالیت کردند.

مجید اعتمادی فرماندار ریگان نیز در این آیین با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: دانشجویان طرح اردوهای جهادی ریگان امسال در گرمای بالای 50 درجه در این شهرستان خدمات ارزنده ای در روستاهای محروم شهرستان انجام دادند که جای تقدیر دارد.

در پایان مراسم از این دانشجویان شرکت کننده در اردوهای جهادی تجلیل شد.

آدمین بازدید : 187 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (1)
چرخ انداز:
مسابقات فوتسال جام رمضان در ریگان آغاز شد
ریگان - بم پرس به نقل از خبرگزاری مهر: رئیس هیئت فوتسال ریگان از آغاز مسابقات فوتسال جام رمضان در این شهرستان خبر داد.

حسین چرخ انداز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این مسابقات با حضور 38 تیم از روستاهای شهرستان ریگان به مدت یک ماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: در ابتدای این مسابقات دو تیم سلطان آباد و مهدی آباد به مصاف هم رفتند که تیم سلطان آباد با نتیجه پنج بر صفر تیم مهدی آباد را شکست داد.

رئیس هئیت فوتسال ریگان ادامه داد: همچنین دو تیم حشرآباد و عباس آباد سردار به مصاف هم رفتند که تیم عباس آباد با نتیجه 9 بر سه تیم حشرآباد را شکست داد.

چرخ انداز تصریح کرد: امسال استقبال شرکت کنندگان در این مسابقات خوب بود به طوری که تعاد تیمها نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

آدمین بازدید : 147 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

ام وی ام استاندارد یورو 4 را کسب کرد

به گزارش بم پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو»، شرکت صنایع خودروسازی مدیران ("MVM "، مدیران خودرو) که فعالیت های خود را با هدف تولید، واردات و صادرات انواع خودروهای سبک و سنگین و همچنین تحقیق و توسعه در زمینه  خودرو و صنعت خودروسازی در سال 1381 در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم آغاز کرده است، امروزه با همکاری خودروسازی Chery چین موفق به ارائه چهار محصول MVM110، MVM530، MVM315 و X33 به بازار ایران شده است و در زمان کوتاهی آمار تولید این محصولات صعود چشمگیری را در تجربه کرده اند.

شرکت مدیران خودرو در راستای حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از اهداف و وظایف بنیادین خودروسازی و توجه به مسئولیت های اجتماعی  خود  و همچنین تاکید مصوبه دولت مبنی بر تجهیز خودروها به این استاندارد، در اواخر تیر ماه سال جاری به دنبال ارتقا کیفیت محصولات خود موفق شد همزمان با مهلت تعیین شده توسط دولت ، با عبور از آزمایش های مختلف استاندارد آلایندگی Euro IV  را از ازمان محیط زیست برای محصولات خود  MVM110 4Cyl.، MVM530، X33 و MVM315 اخذ نماید.

شایان ذکر است خودروهای مجهز به این استاندارد نه تنها سهم موثری در کاهش آلودگی هوا دارا هستند بلکه مصرف سوخت آنها نیز به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.

آدمین بازدید : 203 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

اختتامیه اردوهای جهادی در ریگان

بم پرس به نقل از صدا و سیمای مرکز کرمان:مراسم اختتامیه اردوهای جهادی و طرح هجرت 3دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد ریگان امروز با حضور فرماندار ومسولان ادارات شهرستان ریگان در این شهر  برگزار گردید .در این مراسم ایرج رحیم زاده رئیس دانشگاه پیام نور واحد ریگان گفت: امسال تعداد 100نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد ریگان در قالب اردوهای جهادی در 11روستای محروم شهرستان فعالیت خود را به مدت 26 روز انجام دادند .وی افزود؛ این اردوهای جهادی در زمینه های آموزشی فرهنگی حمایتی وکشاورزی فعالیتهای خود را انجام دادند .مجید اعتمادی فرماندار ریگان با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: دانشجویان طرح اردوهای جهادی ریگان امسال در گرمای بالای 50درجه در این شهرستان خدمات ارزنده ای در روستاهای محروم این شهرستان انجام دادند؛ که جای تقدیر و تشکر دارد .

آدمین بازدید : 241 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)
دستگيري اعضاي 3 نفره باند سرقت و اوراق سازي موتورسيکلت در بم 
گروه استان ها- فرمانده انتظامي بم کرمان از دستگيري اعضاي سه نفره باند سرقت موتور سيکلت با 7 فقره سرقت در عمليات روز گذشته خبر داد. 
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ "هادي ثمره" با اعلام اين خبر گفت: ماموران پليس آگاهي شهرستان بم که بررسي چند فقره سرقت موتور سيکلت را در دستور کار داشتند، با بهره گيري از شگردهاي پليسي و بررسي سوابق چند مظنون، سر نخ هايي بدست آوردند. 
وي افزود: ماموران انتظامي پس از بازخواني شواهد و گفته هاي مالباختگان، به فردي که در يکي از روستاهاي حاشيه اي اين شهر، تعميرکار موتورسيکلت و داراي سوابق کيفري بود مشکوک شدند و با پي جويي بيشتر، روز گذشته وي را هنگام انتقال قطعات دسته دوم موتورسيکلت دستگير کردند. 
"ثمره" تصريح کرد: اين شخص در پليس آگاهي بم مورد بازجويي قرار گرفته و به فروش قطعات سرقتي اعتراف کرد که در ادامه تجسس هاي فني پليس، دو همدست اين مجرم که در سرقت موتورسيکلت و اوراق سازي آنها با وي مشارکت داشتند نيز شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه دستگير شدند. 
فرمانده انتظامي بم با اشاره به اين که سارقان تا کنون به 7 فقره سرقت موتورسيکلت و قطعات آن اعتراف کرده اند، گفت: تلاش براي کشف ساير سرقت هاي احتمالي و هماهنگي ها براي تحويل موتورسيکلت ها به مالباختگان ادامه دارد. 
" ثمره" خاطر نشان کرد: اعضاي 3 نفره اين باند سرقت موتورسيکلت، جهت پيگيري پرونده تحويل دستگاه قضايي شدند.
آدمین بازدید : 170 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)
به دلایل نامعلومی
یک قلاده گربه وحشی کاراکال‌ در ریگان تلف شد‌

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان گفت: به دلایل نامشخص‌ و نبود اداره محیط زیست در ریگان گربه وحشی کاراکال‌ تلف شد‌.

خبرگزاری فارس: یک قلاده گربه وحشی کاراکال‌ در ریگان تلف شد‌

 

 

بم پرس:محمد‌صادق داد‌الله‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: دو روز قبل گونه‌ای از گربه وحشی کاراکال از گونه‌های در حال انقراض در ریگان و استان کرمان از تله‌ها ‌گرفتار شده رها‌سازی و در همان ساعات اولیه تحویل محیط زیست شهرستان بم شد‌.

وی افزود: این گربه وحشی که از ناحیه پا آسیب دیده بود، برای مداوا به اداره محیط زیست بم تحویل‌ شد، اما‌ به دلیل نامشخص بودن ‌تلف شد که اداره محیط زیست جسد این حیوان را به اداره کل برای شناسایی گونه تحویل دادند‌.

داد‌لله‌پور عنوان کرد: این حیوان در زمان رهاسازی در ریگان از سلامتی خوبی برخوردار بود که ‌اگر اداره محیط زیست در این شهرستان وجود داشت، شاهد اینگونه حادثه‌ نبودیم.

 

وی گفت: زیستگاه‌های شهرستان ریگان دارای انواع گونه‌های نظیر شغال، کفتار، خرگوش، جبیر‌، خرس آسیایی، پلنگ، روباه و پرندگانی شامل کبک، بلبل، پرستو، بلدرچین، تیهو، دراج و پرندگانی مهاجر مانند هوبره و ... است که نیاز به حفاظت دارند‌.

آدمین بازدید : 119 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

دعوت بانوان شهرداری بم به تورنمت بین المللی اوکراین

تیم فوتبال بانوان شهرداری بم به تورنمت بین المللی اوکراین دعوت شد.


به گزارش بم پرس فدراسیون فوتبال اوکراین در نامه‏ای به فدراسیون فوتبال ایران از دو تیم قهرمان و نائب قهرمان لیگ برتر بانوان ایران "ملوان بندرانزلی و شهرداری بم، برای شرکت در تورنمنت 6 جانبه اوکراین دعوت کرد.

این مسابقات با حضور دو تیم از ایران و 4 تیم از اوکراین برگزار می‏شود.

آدمین بازدید : 329 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (2)
آلبوم جدید اهورا ایمان با تنظیم های«هومن نامداری» و «امیر جمالفرد» منتشر خواهد شد
«اهورا ایمان»: دیگر ممنوع الکار نیستم!

موسیقی ما – وحید لشکری: «اهورا ایمان» یکی از ترانه سراهای صاحب نامی ست است که این روزها با جدیت مشغول کار است. کار بر روی آلبومی با صدای خودش که به زودی منتشر خواهد شد. در این آلبوم ده قطعه ای تنظیم کننده هایی نظیر «هومن نامداری» ، «بامداد بیات» ، «پدرام کشتکار» و «امیر جمالفرد» حضور دارند. نکته جالب این است که علاوه بر تمامی ترانه ها، نه ملودی توسط اهورا ایمان ساخته شده و یک ملودی هم از آثار زنده یاد«بابک بیات» می باشد. از سوی دیگر به تازگی وبسایت شخصی این ترانه سرا به نشانی «www.ahooraiman.com» راه اندازی شده که شامل بخشهای جدید و جالبی است. شما با ورود به صفحه اول این سایت ابتدا دموی قطعه«گله دارم» با صدای ایمان را می شنوید و سپس به صفحه اصلی منتقل خواهید شد.

اهورا ایمان در گفتگو با سایت«موسیقی ما» درباره این سایت و نخستین کارگاه ترانه آنلاین گفت:«هدفم از راه اندازی سایت این بوده که یک رسانه صادق با مخاطب خودم داشته باشم. مخاطب«اهورا ایمان» اگر در دنیای مجازی نمی تواند او را پیدا کند یا اگر به تلفن او دسترسی ندارد بتواند به این سایت بیاید و اخبار را پیگیری کند و ترانه های مورد علاقه اش در بیش از یک دهه را بخواند و در واقع یک اتاقی ساخته ام برای همنشینی خودم و مخاطبم. این سایت یک بخشی دارد به نام کارگاه ترانه که اولین کارگاه ترانه مجازی است. من تا حالا چندین جلسه کارگاه ترانه داشتم ولی الان از طریق سایت دوست دارم با جوانان ترانه سرا در ارتباط باشم و آنها کارهایشان را ارسال کنند و من ببینم و ترانه ها را به نقد و بررسی بگذاریم.

آدمین بازدید : 183 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)
فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان از هشتم شهریوماه آغاز می شود
فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان از هشتم شهریوماه آغاز می شود
مراسم قرعه کشی لیگ برتر فوتبال زنان در فصل جدید روز گذشته در سازمان لیگ برگزارشد تا این رقابتها از هشتم شهریور ماه با حضور ۱۲تیم تهرانی و شهرستانی آغاز شود.

دراین رقابتها تیم های شهرداری بم، ملوان بندر انزلی سرخپوشان گرگان ، پالایش گاز ایلام، دلوار کشتی جنوب بوشهر، کرمانشاه ، هیات آذربایجان غربی ، استقلال تهران ، سیستان بلوچستان ، آینده سازان میهن ، فولاد نورد کوه سیرجان و اوج نصر فارس حضور دارند. 
رقابتهای لیگ برتر پنجشنبه هرهفته برگزار خواهد شد که در شهریور ماه از ساعت چهار، مهرماه از ساعت سه و در آبان ماه از ساعت دو آغاز می شود. 
برنامه هفته اول به شرح زیر است: 
اوج نصر فارس – فولاد نورد کوه سیرجان 
تاپ پرشین کرمانشاه – آینده سازان میهن 
شهرداری بم – پالایش گاز ایلام 
استقلال تهران – دلوار کشتی جنوب بوشهر 
همیاری شهرداری آذربایجان غربی – ملوان بندر انزلی 
هیات فوتبال سیستان و بلوچستان – گرگان 
درمراسم قرعه کشی ششمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال فریده شجاعی نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال نیز حضور داشت .

آدمین بازدید : 162 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

شور رمضان در شهر بم

بم پرس:مراسم جمع خواني قرآن كريم هر سحر گاه نيز از ساعت 4:40 تا 5:40 دقيقه به صورت زنده از مسجد جامع بم و شبكه كرمان و احتمالا شبکه شماپخش مي شود. اين برنامه با حضور مردم روزه دار بم و دوستداران كلام الله مجيد وقاريان برتر استان و بم برگزار مي شود.

آدمین بازدید : 293 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

بم پرس به نقل از صدا وسیمای کرمان:يادوخاطره 18شهيدجنگ تحميلي روستاي سيدآبادشهرستان نرماشير باحضورمسولين ومردم گرامي داشته شد اين مراسم با سخنراني ومداحي همراه بود.

آدمین بازدید : 287 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

تیم فوتبال شهرداری بروات درجام حذفی شهرستان بم قهرمان شد .

بم پرس:در بازی فینال رقابتهای جام حذفی فوتبال شهرستان بم دو تیم شهرداری بروات و وحدت دهشتر در ورزشگاه فجر بم به مصاف هم رفتند؛ که تیم شهرداری بروات 3ـ1 حریف خود را از پیش رو برداشت.در این دیدار 2 گل تیم شهرداری بروات در دقایق 45 و 64 توسط محمد بلوچی و گل دیگر توسط محمد الهی در دقیقه 55 به ثمر رسید ، تک گل تیم دهشتر نیز در دقیقه 70 توسط محمدعلی رنجبر وارد دروازه تیم شهرداری بروات شد .در این دوره از رقابتها محمد بلوچی مهاجم تیم شهرداری بروات با 7 گل زده به عنوان آقای گل رقابتها معرفی شد .در جام حذفی بم 9 تیم به مدت یک ماه با یکدیگر به رقابت پرداختند .

آدمین بازدید : 194 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

زین الصالحین فرماندار بم:ضریب امنیت در بم 27 درصد افزایش یافت

بم پرس:ضریب امنیت در شهرستان بم 27 درصد ارتقا یافت .زین الصالحین فرماندار بم با اعلام این خبر گفت : در این مدت هیچ مورد نا امنی در شهرستان بم مشاهده نشده، که تلاش ماموران امنیتی ، نظامی ، انتظامی و اعضای شورای تامین قابل تقدیر است .

آدمین بازدید : 168 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

 اعضای باند سرقت کابل های مسی در نرماشیر دستگیر شدند.

بم پرس به نقل از صدا وسیمای کرمان:سرهنگ افشاری پور گفت : در پی وقوع چند فقره سرقت کابل از تیر برق یکی از مناطق مرکز شهرستان و اطلاع پلیس از این موضوع ،شناسایی و دستگیری عاملان سرقت در دستور کار پلیس قرار گرفت. فرمانده انتظامی نرماشیر افزود: ماموران انتظامی با همکاری مردم و پی جویی های پلیسی موفق شدند یک باند سرقت را شناسایی در یک عملیات 4 عضو آن را دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه سارقان که تا کنون به سرقت 7 تن سیم برق اعتراف کرده اند 2 تن سیم و کابل مسی کشف و یکدستگاه وانت متوقف شد.

آدمین بازدید : 153 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

فعالیت دو مرکز قرآنی در شهرستان فهرج

بم پرس به نقل از صدا و سیمای مرکز کرمان: دو مرکز قرآنی در شهرستان فهرج فعالیت می کند. به گفته امام جمعه فهرج؛ در این مراکز قرآنی افزون بر 100 نفر در سنین مختلف آموزش های قرآنی را فرا می گیرند.حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه از ساخت دو مرکز قرآنی در روستای سکهور و رحمت آباد فهرج با صرف 60 میلیون تومان اعتبار خبر دادو از خیران خواست برای تکمیل و راه اندازی این مراکز مشارکت کنند.

 

آدمین بازدید : 151 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (1)
غضنفرآبادی با اشاره به افزایش ۴ برابری قیمت خرما در بازاردر آستانه ماه رمضان:

تقاضای بالا نرخ خرما را افزایش داد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اشاره به افزایش ۴ برابری قیمت خرما در آستانه ماه مبارک رمضان ،گفت: بالا رفتن قیمت خرما به علت افزایش تقاضا برای خرید از سوی مردم و فعالیت گسترده دلالان و سود‌جویان در بازار است.

 

بم پرس:موسی غضنفرآبادی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای مردم برای خرید، افزود: بالا رفتن قیمت خرما به علت افزایش تقاضا برای خرید از سوی مردم و فعالیت گسترده دلالان و سود‌جویان در بازار است.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرمانشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایان یافتن فصل برداشت خرما و کمبود ذخیره‌سازی این محصول قیمت آن را در ماه رمضان افزایش داده است، تصریح کرد: تشدید نظارت‌ها و کنترل قیمت ها در ماه مبارک رمضان می تواند از نوسان قیمت این محصول جلوگیری کرده و با قیمتی مناسب به دست مصرف‌کننده برساند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اشاره به افزایش ۴ برابری قیمت خرما در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: بالا رفتن تقاضا برای خرید از سوی مردم و کمبود خرما در نتیجه فعالیت سود‌جویان در بازار عاملان گرانی این محصول هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم  با بیان اینکه پایان یافتن فصل برداشت خرما به خودی خود کاهش این محصول در بازار را توجیه می‌کند، عنوان کرد:‌ نیاز خرما در ماه رمضان سال جاری با ذخیره‌سازی‌هایی که در سال گذشته انجام شده برطرف می شود، به این ترتیب طبیعی است که کمبود در بازار احساس شود.

وی ادامه داد: نقش دلالان در آشفته بازار کنونی کم نیست چرا که در هر برهه‌ای از زمان که تقاضا از عرضه پیشی می‌گیرد سود‌جویان بااحتکار مایحتاج مردم و عرضه آن با قیمت مورد نظر خود سود‌ کلان را به جیب می‌زنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، یادآور شد: دولت برای تنظیم بازار در ماه رمضان باید به ذخیره‌سازی کالاها و محصولات اساسی می‌پرداخت و همچنین فعالیت دلالان را نیز در بازار محدود می‌کرد.

آدمین بازدید : 208 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (1)
رئیس شبکه دامپزشکی بم:
اسب‌های بم غربالگری می‌شوند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم گفت: غربالگری اسب‌های شهرستان بم از لحاظ بیماری مشمشه انجام می‌شود.

خبرگزاری فارس: اسب‌های بم غربالگری می‌شوند

مسعود اسدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم از انجام تست مشمشه 90 راس اسب طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: این تست توسط اکیپ‌های واحد مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی شهرستان هر شش ماه یک بار انجام می‌شود.

وی افزود: بیماری مشمشه یکی از بیماری‌های باکتریایی خطرناک مشترک بین تک‌سمیان و انسان است که موجب تلفات و صدمات اقتصادی شدید به صنعت اسب و خطر انتقال بیماری به افراد در تماس مستقیم با حیوان آلوده یا موادعفونی می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم عنوان کرد: سرفه، ریزش ترشحات چرک از بینی و زخم مخاط بینی از جمله علائم بیماری مشمشه در دام است.

اسدی‌پور عنوان کرد: عمده راه انتقال بیماری در حیوانات از طریق به مواد غذایی و آب آلوده و مراتع و آبشخورهای مشترک است، همچنین بیماری از طریق تماس مستقیم با پوست حیوان آلوده و از راه استنشاقی نیز منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع بیماری در انسان این بیماری منجر به مرگ افراد مبتلا و همچنین این بیماری موجب ابتلای دستگاه تنفسی و سیستم لنفاوی حیوان مبتلا می‌شود و به سه شکل بالینی مشمشه شامل شکل پوستی، قسمت فوقانی دستگاه تنفسی و شکل ریوی در حیوان قابل تشخیص است.

اسدی‌پور گفت: محل انجام تست در خارج پلک پایین چشم چپ دام در قسمت وسط به فاصله چند میلى‌متر پایین‌تر از لبه پلک به‌طور داخل جلدى تزریق و نتیجه تست بعد از 48 ساعت قرائت مى‌شود.

وی بیان داشت: در زمان قرائت تست در صورتى‌که هیچ‌گونه واکنشى در چشم دام به‌وجود نیاید، نتیجه تست منفى و اگر چنانچه تورم همراه با پرخونى در مخاط چشم دیده شود، حیوان مشکوک و در صورتى که علاوه بر تورم و پرخونى، ریزش از چشم و ترشحات به نسبت غلیظ و زردرنگ از بینى مشاهده شود، حیوان بیمار تلقى شده و باید از سایر حیوانات جدا و در اسرع وقت معدوم شود.

آدمین بازدید : 163 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)

 


افزایش 25درصدی برداشت گندم در بم

بم پرس:به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بم با اشاره به پایان برداشت گندم با کمباین در بم گفت:امسال نسبت به مدت مشابه پارسال میزان برداشت گندم بیش از25درصد افزایش داشته است.

آقای قهری دلیل افزایش محصول امسال را بارندگی های خوب سال زراعی وآب وهوای مناسب عنوان کرد وافزود:امسال در هرهکتاربیش از 3 هزارو 300 کیلوگرم گندم برداشت شد.

وی سال زراعی جاری را سالی پررونق برای گندم کاران منطقه توصیف کرد و خاطرشان کرد : متاسفانه در اثرسیلاب فروردین ماه بخشی از محصول کشاورزان منطقه از بین رفت که در غیراینصورت میزان عملکرد در سطح بسیار بیشتراز این بود.

در شهرستان بم بیش از هزارو 200هکتار از اراضی زیر کشت گندم است .

آدمین بازدید : 182 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)
فرماندار بم:
موفقیت‌های ورزشکاران بمی نتیجه حمایت‌های مالی است

فرماندار بم گفت: اعتبارات زیادی پس از حادثه زلزله برای ساخت مکان‌ها و خرید امکانات ورزشی هزینه شده که موفقیت تیم‌های ورزشی و ورزشکاران نتیجه این اقدامات و زحمات مسئولان امر است.

خبرگزاری فارس: موفقیت‌های ورزشکاران بمی نتیجه حمایت‌های مالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حسین زین‌الصالحین پیش از ظهر امروز در جمع ورزشکاران و جوانان محله سید طاهرالدین‌محمد شهر بم اظهار داشت: ورزش باید در بین نونهالان و نوجوانان نهادینه شود، زیرا توجه ویژه به ورزش از شاخصه‌های مهم توسعه جامعه است.

وی افزود: نیاز است با برنامه‌ریزی‌های مناسب ورزش در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان تقویت شود تا از این طریق مسیر توسعه ورزش در بخش قهرمانی و گسترش فرهنگ ورزش در میان خانواده‌ها را هموار کند.

فرماندار بم با اشاره به بازسازی شهرستان بم گفت: پس از حادثه زلزله اعتبارات زیادی برای ساختن استادیوم‌ها، مجتمع‌ها و باشگاه‌های ورزشی و همچنین تهیه وسائل و امکانات ورزشی هزینه شده که موفقیت تیم‌های ورزشی و  ورزشکاران نیز نتیجه این اقدامات و زحمات مسئولان امر است.

زین‌الصالحین بیان کرد: نقش و اهمیت ورزش در جامعه بسیار مهم و مشهود است و بدون تردید آرزوی هر فردی بهبود کیفیت و طول عمر زندگی‌اش است.

وی تصریح کرد: ورزش کردن سلامتی و تندرستی افراد و در نتیجه داشتن جامعه‌ای پویا و با نشاط را به دنبال دارد و تحقیقات نشان داده است که به طور میانگین 20 تا 30 دقیقه ورزش برای افراد لازم است.

به گزارش فارس، فرماندار بم برای ساماندهی وضعیت سالن ورزشی این محله و خرید لوازم ورزشی مبلغ 10 میلیون ریال به این ورزشکاران اهدا کرد.

آدمین بازدید : 244 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)

فرماندار بم: صنعت گردشگری بم رو به گسترش است

بم - فرماندار بم گفت: این شهرستان با قدمت 10 هزار سال دارای استعدادهای متعدد در زمینه های گوناگون از جمله صنعت گردشگری است و این صنعت هم اکنون رو به گسترش است.

به گزارش ایرنا، ˈحسین زین الصالحینˈ شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح تالار همایش های پردیس هتل آزادی بم که با حضور معاون توسعه خدمات هتل داری شرکت بین المللی پارسان و جمعی از مسوولان محلی برگزار شد، به تشریح توانمندی های شهرستان بم در عرصه های مختلف پرداخت و افزود: مطالعات صورت گرفته در محوطه تل آتشین قدمت 10هزار ساله این شهرستان را به اثبات رسانده است.وی ادامه داد: توسعه روز افزون صنعت گردشگری در بم نیاز به ضرورت سرمایه گذاری و توجه هر چه بیشتر به این صنعت پویا را بیشتر می کند.زین الصالحین، گفت: مجموعه هتل آزادی بم از جمله افتخارات و ظرفیت های شهرستان بم در میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی است.وی ایجاد روحیه نشاط و شادابی را از جمله اهداف فرمانداری بم برشمرد و بر ضرورت توجه و تلاش هر چه بیشتر مسوولان مربوط در این زمینه تاکید کرد.تالار همایش های هتل پارسیان با بیش از سه میلیارد ریال اعتبار و بیش از 600 متر مربع زیربنا به بهره برداری رسید.

آدمین بازدید : 174 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)
فرمانده انتظامی بم خبر داد
کشف 50 کیلوگرم تریاک از مسافران یک خودرو در بم

فرمانده انتظامی شهرستان بم از کشف حدود 50 کیلوگرم تریاک از یک دستگاه خودروی سواری در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف 50 کیلوگرم تریاک از مسافران یک خودرو در بم

به گزارشبم پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان کرمان، هادی ثمره اظهار داشت: ماموران کلانتری 12 شهر بم شب گذشته در راستای برخورد با مخلان نظم و امنیت و خرده‌فروشان مواد مخدر تیم گشت خود را به یکی از مناطق آلوده شهری اعزام کردند.

وی افزود: ماموران این کلانتری که با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی منطقه ویژه‌ای را زیر نظر داشتند در هنگام گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی پژو مشکوک شدند و به آن فرمان ایست دادند.

ثمره بیان داشت: سرنشین این خودرو بی‌توجه به فرمان پلیس و به قصد فرار بر سرعت خود افزود و به سمت جاده‌های برون‌شهری متواری شد.

فرمانده انتظامی بم خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی با اقدام به تیراندازی، این خودرو را قبل از اینکه فرصت ورود به محورهای بیرون شهری با این سرعت حادثه‌ساز را پیدا کند، متوقف و آن را بازدید کردند.

ثمره تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو یک محموله 49 کیلو و 200 گرمی تریاک کشف و متهم برای رسیدگی و ارجاع به مراجع قضایی به پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان تحویل داده شد.

 

آدمین بازدید : 447 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)
چالشهای فرآروی تولید خرما در استان کرمان    
بم پرس به نقل از صدا و سیمای مرکز کرمان
 

 خرما یکی از محصولات مهم باغی کشور است وتولید آن در کشور سالانه به بیش یک میلیون وصد هزار تن می رسد .حدود پانزده درصد خرمای جهان در ایران تولید می شود و متوسط سهم ایران ازکل میزان صادرات جهانی خرما بیش از شانزده درصد است استان کرمان با سطح زیرکشت حدود 26 هزار و 977 هکتار خرما حدود 5/10 درصد از سطح زیرکشت خرمای ایران را به خود اختصاص داده است به گونه ای که بیشترین سطح محصولات باغی استان کرمان را بعد از پسته ، خرما تشکیل می دهد .رئیس سازما ن جهاد کشاورزی استان کرمان به تنوع خرما در استان کرمان اشاره می کند و می گوید : در این استان بالغ بر 70 رقم خرما شناسایی شده که حدود 25 رقم آن مرغوب و بیش از 90 درصد از سطح زیرکشت استان مربوط به رقم مضافتی است که به صورت رطب برداشت می شود و از ارقام تجاری بازارپسند داخلی و بین اللملی است.مولایی صادرات محصول خرمای استان را بیشتر به کشورهای آلمان، مالزی، امارات، انگلستان، نروژ، روسیه، سوئد، هلند، ترکیه و پاکستان می داند .اما تولید این محصول غذایی ارزشمند در این استان با مشکلاتی نیز مواجه است نماینده مردم بم،ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرما به عنوان یکی ازمحصولات باغی می تواند موجب رونق صادرات غیر نفتی ونیزارزآوری کلانی برای کشور شود می گوید : کشورما درتولید خرما دررتبه دوم جهان قرار دارد اما متأسفانه وزارت صنعت و معدن و تجارت دراین خصوص اقدامات مؤثری انجام نداده به طوریکه منجر به صادرات فله ای این محصول ارزشمند هم شده است. 

آدمین بازدید : 113 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)
بم پرس به نقل از فارس:
ایجاد 2 شهر و 10 دهیاری جدید در ریگان

معاون عمرانی فرماندار ریگان گفت: اقدامات لازم برای ایجاد دو و 10 دهیاری جدید در شهرستان ریگان انجام شده است.

خبرگزاری فارس: ایجاد 2 شهر و 10 دهیاری جدید در ریگان
  •  

محمدصادق دادالله‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با توجه به مصوبه شهر شدن گنبکی شهرستان ریگان به‌زودی شهرداری این شهر راه‌اندازی می‌شود که تعداد شهرداری‌های ریگان به دو مورد افزایش می‌یابد.

وی افزود: اقدامات لازم برای شهر شدن عباس‌آباد سردار و رحمت‌آباد شهرستان ریگان انجام شده که به‌زودی این نقاط به شهر ارتقا می‌یابند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان ابراز داشت: در شهرستان ریگان 80 دهیاری مصوب فعالیت خود را در روستاهای شهرستان انجام می‌دهند که به زودی 10 دهیاری دیگر در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول از فعالیت دو شرکت تعاونی توسعه و عمران دهیاری‌های ریگان خبر داد و افزود: این دو شرکت خدمات خوبی در روستاهای شهرستان با همکاری دهیار‌ی‌ها ارائه می‌دهند.

به گزارش فارس، شهرستان ریگان با 68 هزار نفر جمعیت و 268 روستا در 300 کیلومتری از مرکز استان کرمان  قرار دارد.

آدمین بازدید : 1317 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

نگاهی به آداب و رسوم ازدواج در شهرستان فهرج

به گزارش بم پرس به نقل از ”بوتیا”، معمولاً عروسی مراسمی است که بعنوان اعلان شروع زندگی رسمی دو نفر برگزار می شود . بخصوص در دوران قدیم که اجرای دقیق و مو به موی این رسوم اهمیت زیادی داشت ،ولی امروزه بعضی از رسم های خیلی قدیمی در مراسم عروسی نسل جدید کم رنگ شده و یا به روشهای جدیدتر [...]

به گزارش”بوتیا”، معمولاً عروسی مراسمی است که بعنوان اعلان شروع زندگی رسمی دو نفر برگزار می شود . بخصوص در دوران قدیم که اجرای دقیق و مو به موی این رسوم اهمیت زیادی داشت ،ولی امروزه بعضی از رسم های خیلی قدیمی در مراسم عروسی نسل جدید کم رنگ شده و یا به روشهای جدیدتر اجرا می شوند .البته نباید رسومات نسل جدیدتر را مثل : کیک عروسی ، فیلمبرداری ،تزئین ماشین عروس و رفتن به ماه عسل را نادیده گرفت .

مراسم عروسی در فهرج معمولاً شامل  : خواستگاری ، بله بران ، جشن عقد ، حنابندان ، جشن عروسی ، مراسم پاتختی می باشد .

 

خواستگاری

ابتدا خانواده پسر با خانواده دختر هماهنگ می کنند که یک شب بعنوان آشنایی دو خانواده ، به منزل دختربروند . خانواده پسر به همراه یکی دو نفر از بزرگترهای فامیل (اصولاً پدر بزرگ و مادربزرگ ) به خانه ی دختر می روند . پس از صحبتهای اولیه وارد بحث اصلی می شوند و هر کدام از خانواده ها شرایط خود را مطرح می کنند . بعد از آن خانواده ی دختر مدت زمانی را (معمولاً ۳ تا ۷ روز) مهلت می خواهند تا پس از تحقیق از خانواده پسر به آنها جواب بدهند .

تعداد صفحات : 10

درباره ما
Profile Pic
اخبار استان کرمان شهرستان بم ریگان فهرج نر ماشیر شهر بروات گنبکی نظام شهر راین گلباف رستم آباد بم محمدآباد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آشنائي با بم

    سوغات بم

    اماكن تاريخي 

    مشاهير  بم

    غذاهاي سنتي بم

    هنر بم

    تصاويري از بم

    مكانهاي گردشگري

    روستاهاي زيبا 

    محصولات 

    صنايع 

    نقشه بم

    تاريخ بم

    زيبائيهاي شهر

    مراسم فرهنگي

    بازيهاي سنتي

    بم نوين




    آمار سایت
  • کل مطالب : 276
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 1,132
  • بازدید سال : 12,821
  • بازدید کلی : 266,165
  • کدهای اختصاصی
    ,